ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

پروژه میدان امام حسین(ع) اراک با کلکسیونی از معارضین روبروست

رییس کمیسیون عمرانی، معماری و شهرسازی شورای شهر اراک با اشاره به بررسی پروژه میدان امام حسین(ع) اراک گفت: در این پروژه با کلکسیونی از معارضین روبرو هستیم.

علی چگینی دوازدهم مردادماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی به مناسبت گذشت یک سال از عمر کاری شورای ششم شهر اراک، با اشاره به توجه کمیسیون به بررسی و پیگیری پروژه میدان امام حسین(ع) اظهار کرد: پروژه میدان مقاومت در سال گذشته تکمیل شد و پروژه میدان امام حسین(ع) نیز مورد بررسی قرار گرفت چراکه در این پروژه با کلکسیونی از معارضین روبرو هستیم و این معارضین به ترتیب رفع می شوند.

اکثر پروژه های عمرانی شهر اراک دارای مشکلات قراردادی و زیرساختی بودند و کمیسیون زمان بسیاری را جهت رفع این مشکلات اختصاص داد. موضوع قرارداد و برآورد مالی پروژه آفتاب مشکلات بسیاری داشت که با رفع آنها می توان مناقصه را برگزار کرد، همچنین وضعیت پروژه شهرک خودرو نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

چگینی با بیان اینکه پیگیری و سرعت بخشیدن به پروژه سنجان یکی از اولویت های شورای شهر بود که پس از سال ها شتاب گرفته است، افزود: پروژه زورخانه و بلک باکس شهر اراک نیز به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده اند و به زودی افتتاح می شوند، پروژه باغ موزه دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار گرفت و امسال به حدود ۳۰ درصد پیشرفت رسیده است. پروژه باغ پرندگان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات طرح جامع شهر اراک تصریح کرد: این طرح مورد آسیب شناسی قرار گرفت، متاسفانه روند طرح دست شهرداری را بسته است و امیدواریم با همت مدیران ارشد استان بتوانیم اصلاح طرح را به انجام برسانیم. همچنین روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن موسوم به ۸۱۰۰ واحدی مورد بررسی قرار گرفت و اگر همت نکنیم حقوق مردم اراک تضییع می شود چراکه اراضی اوقافی برای این پروژه در اختیار گرفته شده است، اما اوقاف حاضر به همکاری نیست.

رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس خریداری شده و ۵۰ دستگاه دیگر نیز پیش خرید شد، همچنین برای اولین بار در بحث بازافرینی در مناطق کوی سجادیه، امام علی و ولیعصر بودجه اختصاص یافت.

ایسنا

درباره نویسنده