ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

طراحی داخلی و معماری خانه مد و فروشگاه Louis Vuitton

طراحی داخلی فروشگاه ها و فضاهای تجاری به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از این موارد مهم و در اولویت، کاربری فروشگاه می باشد که طراحی هوشمندانه می تواند آن را از دیگر فضاها متمایز سازد به طور کلی فضاهای تجاری میتوانند شامل موارد زیادی برای مثال طراحی داخلی فروشگاه ورزشی، طراحی داخلی فروشگاه لباس، طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی، طراحی داخلی فروشگاه مبلمان، طراحی داخلی فروشگاه لوازم ساختمانی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم آرایشی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم مواد غذایی و یا هایپر مارکت ها، طراحی داخلی فروشگاه لوازم کیف و کفش، طراحی داخلی فروشگاه پوشاک می باشد که ضوابط و ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی و پلان هر کدام از فورشگاه های فوق دارای اصولی است که رشد اقتصادی و فرهنگی آن مکان را تضمین می کند ضمن اینکه می تواند مخاطبین بیشتری را جذب و سبب فروش بهتر محصولات گردد.

طراحی داخلی فروشگاه Louis Vuitton

در ادامه به یکی از نمونه های موفقمعماری فروشگاه یعنی طراحی داخلی و معماری خانه مد و فروشگاه Louis Vuitton

فرانک گری معمار مشهور معاصر آمریکایی کانادایی‌تبار است این معمار به خاطر انتخاب مصالح نامتعارف و فلسفه معماری‌اش شهرت دارد نگاه متفاوت او به طراحی، گری را به یکی از متمایزترین و مشهورترین دیزاینرها و معماران تبدیل کرده است. منتقدین کارهای گری اعتقاد دارند، دیزاین‌های او به دغدغه‌های زمینه‌ای هیچ توجهی نداشته و اغلب بهترین استفاده را از فضای ارزشمند شهری نمی‌کند  با این وجود  او با دیزاین‌های جاه‌طلبانه و پیچیده‌اش و به دلیل استفاده از فرم‌های هندسی نوعی گرایش مجسمه‌سازانه شهرت یافته است.
دیزاین گری به استفاده شجاعانه از شکل‌های پست مدرن، سبک تلفیقی و مصالح متفاوت شهرت دارد. او پروژه‌های برجسته‌ای مانند موزه گوگنهایم بیلبائو، سالن کنسرت والت دیزنی، خانه رقص پراگ و بسیاری موارد دیگر را در کارنامه خود دارد.

Louis Vuitton که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می‌نماید، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت‌افزار و کتاب می‌باشند.
برند لویی ویتان یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند. این برند  نویدبخش آغاز یک زندگی مدرن است و نمود این تفاوت در این فروشگاه به خوبی  به چشم می خورد.

طراحی داخلی فروشگاه Louis Vuitton

فرانگ گری ساختمانی را به منظور خانه مد این برند برای تحکیم روابط با فرهنگ کره واقع در منطقه gangnam طراحی نموده است، این ساختمان اولین ساخته معمار در کره جنوبی است و شباهت های بسیاری را به بنیاد louis vuitton در پاریس – که توسط گری نیز طراحی شده است – دارد.
طراحی داخلی این ساختمان نیز مانند فروشگاه های مختلف طراحی شده توسط peter marino ، دارای فضایی در سطح فوقانی است که هم اکنون میزبان مجموعه ای منحصر به فرد از مجسمه های giacometti است.

تمام قسمت های جلویی سازه با شیشه پوشیده شده است ، با یک هشتی و پنجره بزرگ شروع می شود و به یک سری تراسهای محصور منتهی می شود. این نما با طراحی موجی و اشکال غیر معمول توسط گری برای ایجاد تصور پرواز طراحی شده است. گری توضیح می دهد: چیزی که وقتی تقریبا ۲۵ سال پیش برای اولین بار از سئول بازدید کردم  توجه من را جلب کرد رابطه بین معماری و چشم انداز طبیعی بود و سعی نموده این موضوع را مدنظر قرار دهد.
ویترین فروشگاه لوئی ویتون سئول ، ازدرختان کاغذی تشکیل شده که با طرح های واضح رنگی ، با طرحی مجسمه ای با الهام از الگوهای معماری درختان ساخته شده اند.

در فضای داخلی ، پنج طبقه ساختمان شامل حوزه های فروشگاهی است که توسط peter marino طراحی شده است. معمار آمریکایی از فضای وسیعی برای ایجاد تضاد استفاده نموده به طوریکه در طراحی ، سالن ورودی ۱۲ متری تا سالن های صمیمی تر نیز گنجانده شده است.

زیرزمین، مجموعه های مردانه لوئی ویتون را شامل می شود ، در حالی که هشتی شیشه ای در طبقه اول مستقیماً به مجموعه های زنان گشوده می شود.
 سالن های کوچکتر خصوصی در اطراف دهلیز اصلی یک تجربه خرید صمیمی ایجاد می کنند ، احساسی که از طریق طبقه دوم و به طبقه سوم منتقل می شود ، همچنین یک فضای خصوصی و یک تراس محصور را در خود جای داده است که می تواند برای طیف وسیعی از رویدادهای اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: arel.ir

درباره نویسنده