ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

حفظ بناهای تاریخی در سایه مسئولیت‌پذیری عمومی محقق می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حفظ بناهای تاریخی به عنوان ظرفیت‌های اصیل فرهنگی و هویتی در سایه مسئولیت‌پذیری عمومی و برنامه‌های برون دستگاهی محقق می‌شود.

سید «عزت‌الله ضرغامی» روز جمعه در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در حاشیه بازدید از حمام تاریخی چهار فصل اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در نقاط مختلف کشور، حفاظت و صیانت از آنها نیازمند مشارکت عمومی است.

وی ادامه داد: آحاد جامعه باید خود را مکلف به حفاظت از بناهای تاریخی بدانند چرا که اگر به بنایی آسیب برسد، در حقیقت بخشی از هویت و اصالت ما صدمه می بیند و همه باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمام تاریخی چهارفصل اراک را از بناهای تاریخی کم نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: معرفی این بنای تاریخی به تنهایی می تواند زمینه ورود گردشگران را به این خطه فراهم کند.

ضرغامی بیان کرد: این بنا هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ معماری و تفکیک فرآیندهای داخل حمام از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی بیان کرد: نکته جالب برای این حمام آن است که بانی آن که پدر همسر آیت‌الله اراکی است، در این فضا یک حمام ویژه اقیلت‌های مذهبی ساخته که نشان دهنده اهتمام مسلمانان به اقیلت‌های مذهبی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اعتبارات ویژه‌ای برای حافظت از این بنای تاریخی در نظر گرفته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین روز سفر خود به استان مرکزی، بر سر مزار شهدای اراک حاضر شد و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد و همچنین از حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم خوانساری، حمام تاریخی چهار فصل و بازار تاریخی اراک هم بازدید کرد.

چند بازدید دیگر از فضاها و اماکن تاریخی و گردشگری شهر اراک و سفر به شهرستان تفرش، از دیگر برنامه‌های کاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین روز سفر به استان مرکزی است.

حمام تاریخی چهار فصل اراک بزرگترین حمام تاریخی کشور است که دارای یک هزار و ۶۰۰ متر مربع فضا است.

ایرنا

درباره نویسنده