ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

اما و اگرهای بازآفرینی بافت‌های فرسوده

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج، گفت: مجمع رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور با موضوع بافت فرسوده و با محوریت بازآفرینی شهری، بررسی اثرات قانون درآمد پایدار در حوزه شهرسازی و معماری در ششم و هفتم بهمن‌ماه سالجاری به میزبانی شورای شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

حسین مهاجری، عضو شورای شهر کرج، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به ضرورت تعامل با مراکز علمی و تخصصی و همفکری با متخصصین در جهت ارتقا کیفیت خدمات به شهر و شهروندان، گفت: بافت فرسوده یکی از مشکلاتی است که مدیران شهری و همچنین شهروندان با آن مواجه هستند لذا هدف این مجمع، ارائه راهکار برای توسعه متوازن شهری با محوریت بازآفرینی شهری و بررسی اثرات قانون درآمد پایدار بر حوزه شهرسازی و معماری است.

وی افزود: اگر بحث اسناد مالکیت منازل قولنامه ای در بافت فرسوده مرتفع شود و شهرداری بتواند پروانه ساختمانی برای آنها صادر کند، مالکین می‌توانند با دریافت پروانه و تسهیلات بانکی نسبت به تجدید بنا و احداث سازه‌های مقاوم اقدام کنند که این مهم اثرات مثبتی برای توسعه شهرها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج، افزود: امید است با نگاه ملی بتوانیم با هماهنگی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم، مشکلات بافت فرسوده شهرها را به حداقل برسانیم.

فارس

درباره نویسنده