ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

۱۴۶ کاشانی برای اخذ پروانه اشتغال به‌ کار رشته معماری رقابت کردند

 رییس اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: ۱۴۶ داوطلب در آزمون مقررات ملی ساختمان برای اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری (طراحی) در این شهرستان به رقابت پرداختند.

مجتبی آراسته  اظهار داشت: با توجه به شمار داوطلبان و پیگیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ شد تا دانشگاه کاشان به عنوان یکی از محل‌های حوزه برگزاری این آزمون در استان اصفهان تعیین شود.

وی ادامه داد: رعایت کردن ضوابط و نکات فنی مباحث مقررات ملی ساختمان به خصوص مباحث ۳، ۴ و ۱۵ و داشتن درک کلی از سامانه تاسیساتی پیشنهادی و تامین نیازهای آن از جمله داکت‌ها و رایزرها از جمله مواردی است که در آزمون اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری تاکید شده است.

رییس اداره راه وشهرسازی کاشان خاطر نشان کرد: داشتن درک کلی از سامانه سازه‌ای پیشنهادی و تامین نیازهای آن مانند محل قرارگیری ستون‌ها، اندازه آنها و ضخامت سقف‌ها  از دیگر نکته‌های مورد توجه در آزمون بود.

به گفته وی، رعایت نکات مهم در طراحی اجزای طرح از جمله ورودی‌ها، توقفگاه‌ها، مقررات اختصاصی تصرف‌ها و توجه به سایر نکته‌ها درخواستی نیز بسیار حایز اهمیت است.

آراسته با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری آزمون افزود: با این اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شمال استان به مرکزیت کاشان به عنوان حوزه مستقل آزمون اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری (طراحی) تعیین شد که نتیجه این مهم جلوگیری از هدر رفت وقت داوطلبان در رفت و شد به مرکز استان و کاهش هزینه آنها را به همراه داشت.

درباره نویسنده