پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

۱۰۰ هکتار از محوطه کوه بی‌بی شهربانو شهرری جنگل‌کاری می‌شود

 شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) با بیان اینکه جنگل‌کاری محوطه کوه بی‌بی شهربانو با وسعت ۱۰۰ هکتار پیش‌بینی شده‌است، گفت: طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه گردشگری، تفرجگاه کوهستانی، پیست دوچرخه سواری و باغ‌راه از ضلع جنوب بزرگراه امام علی (ع) تا کوه‌های اطراف بی بی شهربانو اجرا خواهد شد.

 سید محمد ناظم رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح احداث و ایجاد قطب تفریحی و گردشگری فضای سبز در محدوده کوه بی بی شهربانو اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم وجود یک فضای تفریحی و اسکان خوب برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین فضای سبز وسیع است، 
وی افزود: در همین راستا کار مطالعه و عملیات اجرایی احداث بوستان بام ری طی ۲ فاز در مجاورت بزرگراه امام‌علی (ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو پیگیری شده که در فاز اول به وسعت ۴۰ هکتار اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد بوستان های این منطقه ۱۸۹ مورد و با وسعت ۲۱۸ هکتار است، خاطرنشان کرد: طرح بازپیرائی با هدف آراستگی مناظر شهری در تعدادی از بوستان ها اجرا و در همین راستا ۲۲ ست بازی کودکان در بوستانها نصب شده است. 

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) با اشاره به بازدید از عملیات اجرائی سایت سبزیکاری بیمارستان روانپزشکی رازی اضافه کرد: سایت سبزیکاری به متراژ ۱۳۰ متر مربع در محوطه این مرکز راه اندازی شد و مسئولیت مراقبت از گل و گیاه و سبزیجات کشت شده برعهده بیماران است.   

رضوی با بیان اینکه با توجه به وسعت بیمارستان روانپزشکی رازی و ظرفیت تاسیس باغ درمانی، طراحی و اجرای آن تاثیر بسزایی برای ارتقای روحیه بیماران اعصاب و روان دارد، اضافه کرد: در راستای ارائه راهکارهای درمانی غیردارویی برای بیماران مرکز درمانی رازی و بهبود روند درمان آنان، ساخت و اجرای طرح گلخانه و کاشت انواع گیاهان و سبزیجات ارگانیک و طرح باغ درمانی برای این بیماران اجرا شد. 
با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوه فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ در محوطه سایت سبزیکاری این مرکز روشهای تکثیر و نگهداری از گیاهان آپارتمانی و کاشت و تولید سبزیجات خانگی و ارگانیک برای تعدادی از بیماران تشریح شد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) با همراهی مسئولان فضای سبز منطقه از اجرای طرح بازپیرائی بوستان های این منطقه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا ، کوه تاریخی بی‌بی‌شهربانو میراث طبیعی شهرری و جنوب پایتخت است که هسته اصلی معماری بنای تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است و از بالای کوه آثار باستانی شهرری مانند دژ رشکان، رصدخانه قدیمی به چشم می‌خورند که با کوه بی‌بی‌شهربانو یک مجموعه و قطب گردشگری شهرری را به وجود می‌آورند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

ایرنا

درباره نویسنده