ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش: فضای آموزشی جدید باید با معماری زیست بوم منطبق باشد

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از حمایت خیران برای ساخت مدرسه در نقاط گوناگون کشور گفت : فضای آموزشی جدید باید با معماری زیست بوم منطبق باشد.

یوسف نوری روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان مهر گرگان اظهار داشت: یکی از مواردی که در طراحی مدارس جدید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به رویکرد دانش‌بنیان است تا از طریق آن امکان استفاده از ابزار و روش‌های نوین در مدارس فراهم شود.

وی با تاکید بر این که مدارس جدید متناسب با نیاز دانش‌آموزان ساخته می‌شود گفت: باید از فکر و ایده دانش‌آموزان برای طراحی فضای کلاس و مدرسه استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار دولت، مردمی‌سازی همه بخش‌ها است که برای تحقق این شعار باید اجرای برخی امور به مردم واگذار شود.

نوری با تاکید بر تکریم خیرین در مدرسه سازی افزود: مدیر مدراس باید خیرین را تکریم کند و آن‌ها را به عنوان عضوی از انجمن مدرسه خود بداند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم در این مراسم گفت: رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم مشهود است که در این راستا ۴۴ طرح آموزشی با ۲۹۲ کلاس درس و ۳ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

وحید فراهی اظهار داشت: استانداردسازی سامانه گرمایشی از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده دولت سیزدهم در گلستان است که بر مبنای آن ۷۹۲ کلاس با هزینه ۳۱۰ میلیارد ریال ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت دبیرستان دخترانه نمونه مهر رادیرا (جامعه یاوری) در گرگان دارای ۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا با ۲ طبقه بوده که ۱۸ کلاس درس دارد.

برای ساخت این مدرسه براساس معماری منطبق با معماری ایرانی – اسلامی، ۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هزینه شده که ۱۳ میلیارد ریال آن سهم مشارکت خیر است.

این مدرسه نوساز دارای فضاهایی از جمله سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، کتابخانه، سالن چند منظوره خدماتی، آزمایشگاه، کارگاه، سایت رایانه و اداری است.

 نشست با مدیران کل و معاونین ۱۳ استان مرزی کشور، بهره برداری از مرکز رشد و فناوری دانش آموزی (شهدای هسته‌ای استان گلستان) و بازدید از نمایشگاه اقوام ایران زمین در گرگان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان است.

ایرنا

درباره نویسنده