ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

نشست «هم‌نشینی معماری ۲» برگزار می‌شود

امروز بیست و دوم شهریورماه نشست «هم‌نشینی معماری دو» با موضوع «چقدر در طراحی اثر معماری به شهر اندیشیده‌ایم؟» در موزه گرمابه علیقلی آقا برگزار می‌شود.

ملیحه قریشیان، مدیر موزه گرمابه علیقلی  اظهار کرد: موزه گرمابه علیقلی آقا یکی از مجموعه‌های وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است که از منظر مردم شناختی می‌کوشد با حفظ، معرفی و اشاعه دستاوردهای عناصر انسانی در زیست‌بوم فرهنگی ایران، به بازخوانی بن‌مایه‌های هویت دینی، ملی در زمینهٔ معماری و هنرهای هم‌بسته اهتمام ورزیده است.

وی افزود: به همین خاطر این موزه در کنار فعالیت متداول خود کارکرد پژوهشی و مطالعاتی در حوزه معماری و شهرسازی اصفهان دارد ازاین‌رو از سال گذشته در این موزه دبیرخانه شهرسازی و معماری اصفهان تشکیل‌شده است. در این دبیرخانه که با حضور استادان، صاحب‌نظران و فعالین حوزه معماری اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا تصریح کرد: در این دبیرخانه برنامه‌ریزی برای نشست‌های عمومی، رویدادها و مهم‌تر از همه اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در حوزه معماری و شهرسازی اصفهان صورت می‌گیرد که برگزاری نشست‌های معماری و شهرسازی اصفهان در سال‌های اخیر ماحصل برگزاری جلسات دبیرخانه بوده است.

وی اضافه کرد: پاندمی کرونا باعث شد در این دو سال اخیر برنامه‌ها و نشست‌های این دبیرخانه به سمت فضای مجازی سوق پیدا کند که یکی از این اقدام‌های شاخص تولید پادکست‌های صوتی «آداب مهرازی» اشاره کرد که تاکنون شش عدد از این پادکست‌ها آماده و در سایت موزه به نشانی http://aliqoliaqa.esfahanfarhang.ir/ در بخش پادکست‌ها قابل‌شنیدن است.

قریشیان اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات این موزه برگزاری سلسله جلسه‌های هم‌نشینی با محوریت معماری بوده است که امروز_ سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه_ دومین نشست آن با موضوع چقدر در طراحی اثر معماری به شهر اندیشیده‌ایم؟ با همکاری دفتر تخصصی فرهنگ و معماری برگزار می‌شود در این نشست «محمد شماعی‌زاده»، یکی از صاحب‌نظران مطرح کشور سخنرانی خواهد کرد. برگزار می‌شود.

برگزاری نشست «هم‌نشینی معماری ۲»

وی ادامه داد: در این نشست که با محوریت طراحی آثار معماری در شهر برگزار می‌شود، بررسی نقش خدمات معمار و معماری به شهر را مدنظر قرار داده است. محمد شماعی‌زاده بر اساس جهان‌بینی خود در زمینهٔ طراحی‌ها و بررسی رابطه یک اثر با شهرِ پیرامون و خدماتی که این اثر به شهر ارائه داده است، سخنانی را بیان می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست ساعت ۱۶:۳۰ به موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا واقع در خیابان آیت‌الله بیدآبادی مراجعه کنند.

ایمنا

درباره نویسنده