ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

نارضایتی از شرایط معماری و شهرسازی استان تهران

عبدالرضا چراغعلی در جلسه هم اندیشی مدیرکل و مهندسین راه و شهرسازی و نظام مهندسی اظهار داشت: در این روز‌های آخر سال جاری تلاش کنید تا حضور میدانی کارشناسان همواره وجود داشته باشد و همچنین شهرداری‌ها در این دوران دقیق‌تر متراژ‌ها و جزئیات را رصد کنند.

وی به انتخابات پیش روی شورا‌ها اشاره کرد و افزود: انتخابات پیش رو و بحث شورا‌ها اهمیت مضاعفی دارد، به علاوه حضور کارشناسان و بازدید‌های دوره‌ای شهرسازی باید دقیق‌تر باشد و باید برای کارشناسان در شهرداری نوبت گذاری کنیم تا با نسخه مشخصی که به آن‌ها داده می‌شود کل اهداف سازمانی را دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه شهرداران و کارشناسان برتر در حوزه نظارت‌ها باید مورد تشویق قرار گیرند گفت: در زمینه نظارت‌ها باید سطح بندی‌هایی صورت گیرد تا در پایان سال از شهرداری‌های برتر نام ببریم و همچنین یک تعداد را تشویق کنیم تا اقبال پیدا کنند و در مرحله بعد کار‌ها را بهتر انجام دهند.

چراغعلی با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا نظارت‌ها به طور دقیق صورت گیرد و امکانات خود را در اختیار ما بگذارند تصریح کرد: جمعیت وسیعی تحت عنوان مهندسان مجری، ناظر، طراح و … داریم که این تیم به خوبی می‌تواند به اهداف سازمانی ما کمک کند؛ البته می‌توان از ظرفیت سازمان نظام مهندسی که یک ابزار خصوصی بسیار موثر است در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد.

وی با اشاره به نوع معماری شهر تهران گفت: متاسفانه از شرایط معماری و شهرسازی استان تهران رضایتمندی وجود ندارد که البته این موضوع به سیاست‌هایی مربوط بوده که در طی سالیان دور‌تر به کار گرفته شده است و باید تلاش کنیم تا سیاست‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه ساخت و ساز هماهنگ و مشترک کنیم و همدیگر را بیشتر پوشش دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده