س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

معماری شهری در یاسوج هویت ندارد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر هویت بخشی به معماری شهری در شهر یاسوج، جهت جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازها تاکید کرد.

طرح جامع شهری شهر یاسوج، در سال ۱۳۹۶ برای برنامه‌ریزی به مشاوره واگذار شد.

طبق آخرین سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ دویست و ۱۱ هزار نفر در شهر یاسوج و حومه آن ساکن بوده‌اند که مطابق پیش‌بینی صورت گرفته توسط مشاور طرح جامع شهری شهر یاسوج این جمعیت در افق ۱۰ ساله در سال ۱۴۱۰ به بیش از 338 هزار نفر خواهد رسید.

در طرح جامع شهری شهر یاسوج، پیش‌بینی شده ‌است که مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج شامل مناطق «مادوان»، «بلهزار»، «تلخسرو»، «شهرک ولایت» و «سرابتاوه» به شهر یاسوج الحاق شوند.

پژمان نیک‌اقبال مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار‌‌ داشت: طرح جامع شهری شهر یاسوج مابق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان طراحی شده ‌است.

وی افزود: در طرح جامع شهری به کلیات چگونگی توسعه شهری پرداخته می‌شود و در طرح تفصیلی جزییات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

احد جمالی سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در این نشست اظهار‌‌ داشت: شهر یاسوج یکی از شهرهای مهاجرپذیر است و نرخ رشد جمعیت در آن مثبت است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید هویت معماری شهری شهر یاسوج شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هویت بخشی به معماری شهر یاسوج افزود: شهرهایی که هویت معماری دارند، تخلفات کمتری را شاهد هستیم چرا که ضوابط و طرح‌های تفصیلی و جامع در آن شهرها مشخص است و امکان تخلف در معماری کمتر اتفاق می‌افتد.

جمالی در ادامه با تاکید بر پیگیری کلیات و جزییات طرح جامع شهری یاسوج، درخواست کرد که به گسل زلزله در شهر یاسوج توجه خاص شود.

در انتهای این نشست طرح جامع شهر یاسوج با اکثریت آرا اعضای شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.

منبع:تسنیم

درباره نویسنده