ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

معرفی سه شهرک ساحلی و قدیمی شمال

شهرک های خزرشهر ، امیردشت و دریاکنار سه شهرک ساحلی قدیمی و پرطرفدار در شمال می باشند که دارای سواحل زیبا و معماری درستی به همراه زیر ساخت می باشند.

شهرک خزرشهر از شهرک‌های ساحلی محبوب در شمال ایران و استان مازندران، خزرشهر است. این شهرک قدیمی با حدود ۵۰ سال قدمت در ۶ کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون کنار قرار دارد. فاصله شهرک ویلایی خزرشهر تا شهر تهران تقریبا ۳۰۰ کیلومتر است.

همچنین این شهرک که در نزدیکی شهرک معروف دریاکنار قرار گرفته به دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی تقسیم‌بندی می‌شود. بخش شمالی آن در کنار ساحل خزرشهر قرار گرفته و حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. این ناحیه توسط جاده اصلی، از بخش جنوبی آن با ۴۸۰ هکتار وسعت جدا شده است. ویلا‌های ساحلی گران‌قیمت و با معماری منحصربه‌فرد در خزرشهر شمالی احداث شده‌اند و ساکنین آن با پل هوایی ارتباطی به خزرشهر جنوبی دسترسی دارند.

امکانات رفاهی و تفریحی، محوطه‌سازی و ویلا‌های لاکچری با نما‌های زیبا در شهرک خزرشهر به‌خوبی خودنمایی کرده و هر مسافری را ترغیب به خرید ویلا خزرشهر شمالی یا جنوبی می‌کند. به‌طورکلی، حدود ۱۲۷۰ تا ۱۲۸۰ قواره زمین در دو بخش شمالی و جنوبی این شهرک ساحلی وجود دارد.

امکانات و شرایط ساخت ویلا شهرک خزرشهر چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم قدمت شهرک زیبای خزرشهر به سال‌ها قبل باز می‌گردد؛ ولی در سال‌های اخیر ویلا شهرک خزر با طراحی‌های جدید و معماری مدرن ساخته شده است. در ساخت این ویلا‌های لوکس علاوه بر مصالح ساختمانی با کیفیت، از سیستم‌های پیشرفته سرمایشی و گرمایشی و امکانات رفاهی مانند استخر، جکوزی و سونا استفاده شده است.

به این نکته باید توجه داشته باشید که متراژ زمین‌های خزرشهر از حدود ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ متر است. همچنین باید مراحل دریافت مجوز ساخت‌وساز در این شهرک را از شهرداری فریدون کنار پیگیری کنید. این منطقه باتوجه‌به آب‌وهوای عالی و دسترسی به ساحل خزرشهر در کل کشور معروف و محبوب شده و موقعیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری را نیز فراهم کرده است.

همه چیز در مورد شهرک امیردشت + قیمت و امکانات ویلا

شهرک امیردشت یکی از زیباترین و معروف ترین شهرک های استان مازندران است که از امکانات کامل تفریحی و ورزشی از جمله پلاژ خصوصی و راه پارک جنگلی برخوردار است و بسیار مورد توجه افراد مشهور سیاسی، هنری، ورزشی و … قرار دارد.

بی شک یکی از زیباترین و برند ترین شهرک های شمال و ایران ، شهرک امیردشت می باشد. این شهرک در کلارآباد در یکی از توریستی ترین شهرهای شمال قرار دارد و تمامی شهرک سازه ها و ویلا های لوکس و لاکچری ساخته شده است.

02

شهرک امیردشت کجاست؟

در مازندران متل قو و کلارآباد از قدیمی ترین شهر و منطقه تفریحی و توریستی با زیرساخت های گردشگری در منطقه شمال در کنار دریای خزر واقع شده اند. این منطقه با داشتن آب و هوای معتدل خزری مکان خوبی برای استراحت و تفریح و آرامش می باشد.

امیردشت در قلب شهر کلارآباد با دسترسی به ساحل و مشاعات ۲ هکتاری با تمامی زیر ساخت ها و در قواره های ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ متری ساخته شده و در داخل شهرک ویلا های لوکس و  عالی به همراه سیستم مدیریتی و نگهبانی  در شهرک با فضای سبز و خیابان بندی بسیار شیک و زیبا خود به تنهایی می تواند گزینه بسیار خوبی برای یک شهرک استاندارد با زیرساخت های قابل قبول باشد.

شهرک دریاکنار معرفی کامل شهرک ساحلی و امکانات آن

شهرک دریاکنار یک شهرک ساحلی مسکونی-تفریحی در استان مازندران است که در امتداد «دریای خزر» و ۵ کیلومتری شهرستان بابلسر در مسیر بابلسر به فریدون کنار قرار دارد. احداث این شهرک ساحلی با در اوایل دهه ۴۰ خورشیدی آغاز و در اواخر آن به پایان رسید که در زمان خود از جمله اولین و بزرگترین شهرک ‌های ایران در سطح خاورمیانه به‌شمار می‌رفت.که در زمان خود از جمله اولین و بزرگترین شهرک‌های ایران در سطح خاورمیانه به‌شمار می‌رفت.

شهرک دریاکنار را به جرات میتوان برگترین شهرک خاورمیانه با مساحت ۳۰۰ هکتار که ۵۰ هکتار آن مشاعات بوده و حدود ۳ کیلومتر نوار ساحلی و ۴ رستوان و کلی امکانات دیگر که در آن وجود دارد نام برد و اینکه این شهرک دارای ۲ درب ورودی و نگهبانی برای کنترل شهرک می باشد .تاسیس این شهرک در سال ۱۳۳۵ می باشد که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرک های مسکونی شمال ایران است.

ایلنا

درباره نویسنده