ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

مرکز عقلانیت شهرداری کرج کجاست؟

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه یک سال و نیم از عمر شورا می گذرد اما هنوز مرکز عقلانیت شهرداری مشخص نیست تا به صورت تخصصی نیازمندی ها را احصا و پیگیری کند.

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: چهره شهر گویای ایام شهادت این بانوی بزرگ نیست و انتظار می رود شهرداری کرج این وظیفه را بهتر از قبل انجام دهد.

وی افزود: قریب به یک سال و نیم از عمر شورای شهر می گذرد اما هنوز مشخص نیست مرکز عقلانیت مدیریت شهری کجاست؛ ممکن است به نظر برسد، معاونت برنامه ریزی باید این نقش را ایفا کند اما از این مجموعه نیز چنین اقدامی مشاهده نشده است. این مرکز باید نسبت به تصمیم سازی و تصمیم گیری در مدیریت شهر نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: به نظر می رسد، شناخت و تشخیص مشکل و مساله و نحوه مواجهه با آن، رسیدن به راهکار و طرح اجرایی، لحاظ کردن موضوع در بودجه و اجرای طرح تصمیم گیری و تعریف پروژه ها و طرح ها در سطوح کارشناسی آسیب هایی را در برخواهد داشت.

مهاجری بیان کرد: راهکارهای پیشنهادی ممکن است تک بعدی بوده و جوانب مختلف موضوع در آن ها لحاظ نشده باشد که به عنوان مثال می توان به پروژه میدان جمهوری یا طرح تفصیلی شهر کرج که به اذعان برخی مسئولین حدود ۱۰ درصد از آن اجرایی شده است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: آقای شهردار، شهرداری و سرپرستی شهر، نیاز به مرکز عقلانیت دارد لذا ضروری است در این خصوص بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد. مرکز عقلانیت شهرداری کجاست تا موضوعات را پیگیری کند؟ طبق اعلام نظر برخی از مسئولین مترو، شهرداری قصد دارد محدوده ایستگاه f تا k را به زودی و در ماه های آینده افتتاح کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: حداقل سه مرتبه مواردی از قبیل لیستی از نیازمندی ها و الزامات کامل و بی نقص یک متروی قابل بهره برداری از رئیس سازمان قطار شهری درخواست شده بود؛ حدود یک ماه از این مطالبه می گذرد ولی تاکنون موارد درخواستی، ارائه نشده اند. لذا پیش بینی زمان بندی و هزینه تامین و اجرای موارد فوق و در صورت عدم تامین نیازمندی ها، روش های جایگزین ارائه شود.

سایت تحلیلی خبری دیده بان کرج

درباره نویسنده