ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

مبل سفید بخریم یا نه؟

هیچ جای تعجبی نیست که بسیاری از افراد همیشه با انتخاب مبل سفید برای دکوراسیون‌شان مشکل دارند. مبل سفید بخرم یا نه ؟! واقعیت این است که مبل سفید همیشه مدروز بوده و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. ظاهر جذاب و دوست‌‌داشتنی آن نیز هر کسی را به خود جذب می‌کند. اما از طرف دیگر نگهداری از آن سخت است و هر لحظه در خطر کثیف شدن قرار دارد.

مبل سفید بخرم یا نه

به هر حال حق دارید که نگران باشید! با اینکه مبل سفید رنگ به راحتی با هر سبک دکوراسیونی می‌تواند خود را مطابقت دهد و حتی فضای کوچک شما را بزرگتر و روشن‌تر نمایش دهد، اما باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که قرار است هزینه‌ی بالایی برای آن پرداخت نمایید و هر لحظه امکان کثیف شدن یا ریختن قهوه، چای و غذا بر روی آن وجود دارد. از این گذشته، مبل شما مثل دیگر لوازم دکوری خانه نیست که بتوانید به راحتی آن را جایگزین نمایید.

مبل ال سفید

ابتدا این سوالات را از خودتان بپرسید

همانطور که اشاره کردیم، خرید مبل سفید سرمایه‌گذاری پرخطری است، بنابراین قبل از اینکه شروع به جستجوی مدل‌های مختلف مبل سفید بکنید، این سوالات کلیدی را از خودتان بپرسید. این سوالات به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا مبل سفید برایتان مناسب است یا نه؟!

سوال ۱: آیا مبل سفید رنگ با سبک زندگی شما سازگار است؟

مبل سفید رنگ

به سبک زندگی و عادت‌های خود واقع بینانه فکر کنید و به این بیندیشید آیا این عادت‌ها با داشتن یک مبل سفید رنگ همسو هستند. برای مثال: آیا شما اغلب بر روی مبل،‌ غذایتان را میل می‌کنید؟! اگر جواب‌تان مثبت است، پس بهتر است بی‌خیال رنگ سفید برای مبل‌تان شوید.

سوال ۲: قرار است که مبل را در کجای منزل‌تان قرار دهید؟

مبل سفید بخرم یا نه
اگر قرار است مبل را در جایی قرار دهید که کمتر استفاده شود، پس انتخاب مبل سفید گزینه‌ی مناسبی برای شما است. به این ترتیب امکان آسیب به آن کمتر است و نیاز به نگهداری کمتری نیز دارد.

اگر مبل سفید را برای استفاده روزانه می‌خواهید، نحوه‌ی استفاده از آن را در نظر بگیرید. به اعضای خانواده و رفتار روزمره‌ی آن‌ها فکر کنید. آیا اعضای خانواده‌تان در نگهداری مبل کوشا خواهند بود؟ به طبع خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، با مشکلات زیادی درگیر خواهند بود.

سوال ۳: اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، آیا امکان آسیب به مبل سفید از طرف آن‌ها وجود دارد؟

مبل سفید بخرم یا نه

اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، باید در مورد آسیبی که آن‌ها می‌توانند به مبل شما وارد کنند، فکر کنید.

سوال۴: آیا همیشه مبل‌تان را تمیز نگه می‌دارید؟

مبل ال سفید

مبل سفید همیشه مستعد لک و آلودگی بوده و نیاز به نگهداری بالایی دارد. شاید حتی نیاز باشد که نگهداری و تمیز کردن مبل سفید رنگ را به یکی از عادت‌های روزانه‌تان تبدیل کنید. اگر شما در نگهداری منظم مبلمان‌تان کوشا نیستید، بهتر است که بی‌خیال مبل سفید رنگ شوید.

سوال ۵: قرار است از رومبلی استفاده کنید؟

مبل سفید رنگ

استفاده از رومبلی می‌تواند تا حد زیادی از آسیب و کثیف شدن مبل سفید رنگ جلوگیری کند. اگر قرار است که از رومبلی برای محافظت از مبل سفید خود استفاده کنید، پس مانعی برای خرید مبل سفید برایتان وجود ندارد.

متریال مبل را در نظر بگیرید

اگر تصمیم‌تان را برای خرید مبل سفید گرفته‌اید، در مرحله‌ی بعدی بهتر است که درباره‌ی متریال مبل خود فکر کنید. مطمئنا کیفیت متریال مبل بر روی طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد. به این دو نکته‌ی توجه کنید:

کیفیت پارچه مبلی: شما باید پارچه مبلی انتخاب کنید که در مقابل پارگی و سایش مقاوم باشد. سعی کنید پارچه مبلی انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان است و در برابر لکه و پارگی مقاومت خوبی دارد. 

چرم با دوام: شما می‌توانید مبل چرم سفید را برای دکوراسیون‌تان سفارش دهید. مطمئنا چرم سفید رنگ، ظاهر جذاب‌تر و متفاوت‌تری دارد و در طولانی مدت بادوام و تمیز‌تر می‌ماند. البته چرم برای خانواده‌هایی که از حیوانات خانگی با پنجه‌های تیز نگهداری می‌کنند، زیاد توصیه نمی‌شود.

مبل سفید بخرم یا نه
تمیز کردن مبل سفید رنگ

حتی اگر شما بهترین پارچه مبلی ممکن را سفارش دهید و از رومبلی نیز برای نگهداری آن استفاده کنید، همچنان احتمال کثیف شدن مبل سفید وجود دارد. پس بهتر است این دو نکته را برای تمیز کردن مبل سفید رنگ بخاطرتان بسپارید.

تمیز کردن فوری لکه‌ها

مبل سفید بخرم یا نه

سعی کنید همیشه پارچه و شوینده مناسب را دم دست قرار دهید تا در صورت لک شدن مبل به سرعت آن را پاک کنید. البته قبل از هر چیزی در مورد جنس پارچه مبلی خود مطمئن شوید تا نسبت به شوینده موردنظرتان حساسیت نشان ندهد. بهتر است که شوینده‌ی موردنظر خود را بر روی قسمتی از مبل که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا مشکلی پیش نیاید.

بخارشوی دستی تهیه کنید

خرید مبل سفید

برای نگهداری منظم مبل سفید رنگ خود سعی کنید از بخارشوی دستی استفاده کنید چرا که این، بهترین روش برای از بین بردن لکه‌های کوچک بدون شستشوی کامل است.

مبل سفیدبخریم یا نه ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم جواب این سوال به سبک زندگی شما بستگی دارد. شما باید با توجه به شرایط خودتان تصمیم‌تان را بگیرید. با اینکه ما نیز قبول داریم که مبل سفید گزینه‌ی انتخابی خوبی برای هر خانه‌ای است اما اگر احساس می‌کنید که با سبک زندگی شما زیاد سازگار نیست و نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، می‌توانید رنگ‌های دیگری را جایگزین آن کنید. پیشنهاد ما دو رنگ زیر است:

طیف‌های رنگی مختلف خاکستری: خوشبختانه خاکستری رنگی خنثی، همه‌کاره و در طیف‌های رنگی مختلف است که به راحتی می‌تواند با فضای دکوراسیون شما ترکیب شود. همینطور این رنگ لکه‌ها را بهتر از رنگ سفید مخفی می‌کند.

مبل سفید بخرم یا نه

رنگ بژ: برای اینکه فضای صمیمی‌تر و گرم‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم که رنگ بژ را انتخاب کنید. این رنگ نیز به خوبی با رنگ و متریال‌های مختلف ترکیب می‌شود و نتیجه‌ دکوراسیونی بی‌نظیر است.

مبل سفید بخرم یا نه

 

 

منبع:chibechin

درباره نویسنده