ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

عضو شورای شهر: از ظرفیت استقرار دولت در تهران برای مشکلات شهرهای استان استفاده کنیم

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به آثار ایجاد مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران گفت: باید از ظرفیت استقرار دولت در تهران برای مشکلات ملموس شهرهای این استان استفاده کرد.

جعفر شربیانی روز دوشنبه در حاشیه اولین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: امروز استان و شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن از هر حیثی دارای ظرفیت‌هایی شاخص و متفاوت است و البته نباید بحران‌ها و مشکلات آن را با دیگر شهرهای کشور یکی دانست.

وی با شاره به ثمرات ایجاد مجمع روسای شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران اظهار داشت: با ایجاد این مجمع ما می‌توانیم با کمک گرفتن وزارت خانه‌ها گره مشکلات این حوزه را باز کنیم.

شربیانی با بیان اینکه بحران‌هایی که در حوزه مدیریت شهری داریم حاصل پنج دهه گذشته است، خاطرنشان کرد:  بارگذاری جمعیتی بیش از حد صورت گرفت و تصمیم های بعضا اشتباه در مدیریت شهری گرفته شد و اعتقاد دارم که اگر مردم می خواهند برکات این مجمع را درک کنند باید ریل‌گذاری درست داشته باشیم.

وی اضافه کرد: چهار سال زمان کوتاهی در در مدیریت شهری است اما اگر ریل‌گذاری درستی صورت گیرد و از ظرفیت مجلس و دولت استفاده شود و اسناد فرادستی تهیه کنیم آن وقت مردم می‌توانند از آثار این مجمع‌ها استفاده کنند.

شربیانی ادامه داد: در کوتاه مدت باید از ظرفیت‌های مرکزیت حاکمیت و استقرار دولت در تهران برای مشکلات ملموس شهرها کمک بگیریم مثل کارهایی که ما در شهرستان ری انجام دادیم از جمله برطرف کردن مشکل زیرگذر باقر شهر که با یک پیگیری انجام شد.

اولین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران امروز دوشنبه در ایوان شهرری برگزار شد.

ایرنا

درباره نویسنده