ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی: یزد در طرح نهضت ملی مسکن الگوی کشور است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه مسکن کشور گفت: استان یزد با توجه به سابقه ویژه معماری و شهرسازی، یک مدل منحصربه فردی را در پردیس زندگی و شهرک‌های جدید نهضت ملی مسکن اجرا کرده که الگویی برای سایر استان‌ها است.

به گزارش ایرنا، “روح الله اکبری” عصر چهارشنبه در شورای مسکن استان یزد افزود: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان یزد حدود ۵۴ هزار واحد بوده که این استان عملیات احداث ۵۶ هزار واحد را شروع کرده است.
وی اظهار کرد: در سطح ملی نیز ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی به صورت واگذاری انفرادی و گروه ساخت و به صورت مسکن کم تراکم با خانه‌های حیاط دار آغاز شده است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در خصوص مصوبات این نشست گفت: بانک مسکن برای تامین تسهیلات سه هزار وحاد قرارداد جدید آماده کرده است که تا انتهای سال انجام می شود.

اکبری اضافه کرد: همچنین برای شهرک پردیس زندگی یزد نیز در هفته آینده وضعیت اجرای کارهای آن تعیین تکلیف شده و پروانه بهره برداری آن صادر می شود.
مهران فاطمی استانداریزد نیز با تشریح روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان از همراهی و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص قدردانی کرد و گفت: در استان یزد موضوع مسکن از نظر اهمیت همتراز با مسئله تامین آب است به همین دلیل به صورت ویژه طرح های مسکن به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرد.
در استان یزد ۱۴۱ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند که ۵۶ هزار نفر آنان تایید نهایی شدند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از طرح نهضت ملی مسکن یزد امروز بازدید کرد.

ایرنا

درباره نویسنده