ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

حدود ۸۱۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن دولتی در خراسان‌شمالی تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۸۱۴.۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن دولتی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

قاسم قاسمی اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۲۰ نقطه شهری استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای چهار شهر زیارت، آوا، غلامان و یکه سعود مقدور نیست افزود: نبود فقدان حریم مصوب، نبود زمین ملی در محدوده، مرغوبیت زمین های کشاورزی و ریزدانگلی مالکیت سبب شده است تا تامین زمین در این شهرها با مشکل مواجهه شود.

قاسمی با بیان اینکه مشکلی در تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرهای استان وجود ندارد گفت: برای شهر بجنورد ۴۹ هکتار موجودی خالص مسکونی در گلستان شهر، ۱۱ هکتار توافق با ارتش، ۳۶ هکتار توافق با سپاه پاسداران و ۴۰ هکتار اراضی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واقع در حلقه سنگ تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه مجموع سهم دولت از توافق سه گانه به مساحت ۲۸ هکتار خالص مسکونی است، گفت: پیشنهاد الحاق ۶۰ هکتار از اراضی ضلع غربی گلستان شهر و ۳۰ هکتار از اراضی ضلع شرقی شهرک فرهنگیان به معاونت شهرسازی و معماری برای تغییر کاربری، الحاق و تهیه طرح تفکیکی ارسال شد.

وی ادامه داد: در شهر اسفراین ۲۵ هکتار موجودی اراضی ملی و ۴۵ هکتار اراضی ملی خارج از محدوده و حریم شهر اسفراین در معاونت املاک، حقوقی، شهرسازی و معماری در حال بررسی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: برای شهر شیروان ۱۲ هکتار موجودی خالص مسکونی و ۸۵ هکتار توافق با مالکین و نقشه برداری اراضی مذکور به اتمام رسیده است و زمین های تپه خانلق هم به مساحت بیش از ۱۰ هکتار برای ستاد اجرایی فرمان امام(ع) معرفی شد.

وی تصریح کرد: اینک برای شهر راز ۲۹ هکتار، گرمه ۴۰ هکتار، حصارگرمخان ۱۱ هکتار، ایور ۲۵ هکتار، درق ۲۵ هکتار، لوجلی ۲ هکتار، قوشخانه ۲ هکتار، شوقان ۱۰ هکتار، سنخواست پنج هکتار و قاضی ۲ هکتار موجودی اراضی ملی ناخالص مسکونی است و نقشه برداری توپوگرافی انجام شده و در مرحله طراحی سایت پلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: برای شهر آشخانه ۲۵ هکتار و فارج ۳.۶ هکتارتوافق با مالکان نهایی و در مرحله تهیه نقشه آماده سازی زمین ها است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد.

ایرنا

درباره نویسنده