س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک گرفته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک شاهکار معماری استان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد.

عطا حسن‌پور افزود:  قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بارزترین بنای تاریخی این شهر و استان محسوب می‌شود که به نوعی هویت و شناسنامه مردم لرستان بوده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تاریخی متشکل از دژ شاپورخواست، باغ گلستان، موزه، گنجینه اشیا تاریخی و موزه مردم‌شناسی برای هر بازدیدکننده مملو از جذابیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: این شاهکار معماری لرستان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد و مرمت این اثر ارزشمند توسط تیم پایش مستقر در مجموعه متشکل از اعضایی باتجربه و متخصص و دارای یک مشاور درحال انجام است.

وی افزود: این طرح همواره از سوی وزارتخانه رصد و بررسی می‌شود تا علاوه بر مرمت شاهد استحکام‌بخشی این مجموعه تاریخی ـ فرهنگی باشیم.

حسن‌پور بیان کرد: به منظور استحکام بیشتر این بنا باید موزه از درون این قلعه خارج شود چرا که خود قلعه فلک‌الافلاک یک موزه شگرف از معماری منحصر به فرد است.

این مسئول گفت: البته تعدد کاربری‌ها ممکن است به آن آسیب بزند که در این راستا با حذف سرویس‌های بهداشتی و رطوبت‌گیری درصدد محافظت بیشتری از این قلعه تاریخی هستیم.

ایسنا

درباره نویسنده