ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

جلسه بررسی وضعیت تعاونی های مسکن در اداره کل راه و شهرسازی زنجان برگزار شد 

در جلسه تعاونی های مسکن ، بر لزوم اخذ تاییدیه تمامی ارکان دخیل بر موضوع تعاونی های مسکن در زنجان،از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت پایگاه خبری راه و شهرسازی (زنجان)، روز پنجشنبه جلسه ای با حضور تقی رضایی نماینده وزارت راه و شهرسازی با تعاونی های مسکن و نظر مثبت استاندار،اداره کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران عامل و هیئت مدیره‌های تعدادی از تعاونی‌های مسکن یادشده در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان طی هفته دولت، جلسه ای با تعدادی از اعضای تعاونی های مسکن در چهارچوب و مبانی قانونی و توجیه پذیر توافق در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده قانونی شهر برگزار شد.

در این جلسه، تقی رضایی، بعد از شنیدن صحبت ها و خواسته‌های نمایندگان تعاونی های مسکن، بررسی دقیق مسائل و مشکلات و فرآیندهای طی شده، پیشنهادهای تهیه شده توسط بدنه مدیریتی استان از جمله استانداری در چهارچوب و مقدورات قانونی را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه بر لزوم اخذ تاییدیه تمامی ارکان دخیل بر موضوع از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان همچنین در ادامه جلسه گفت: به رغم نظر کارشناسان امر بر عدم توجیه فنی و کارشناسی افزایش محدوده شهر، رفع مشکلات اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن شهر زنجان که اقدام به خرید اراضی زراعی خارج از محدوده قانونی شهر کرده اند و جلوگیری از سوءاستفاده و انتفاع شخصی برخی افراد سودجو از شرایط فعلی در راستای منافع عموم مردم جزو الویت ها و دغدغه های مدیریت عالی استان است.

خلجی تاکید کرد: متاسفانه با وجود استقبال مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برخی از تعاونی ها، با ساختار کلی پیشنهادهای ارائه شده برخی از تعاونی ها با پیشنهادات ارائه شده مخالفت  کردند که تبیین ابعاد موضوع و منافع پیشنهادهای مطرح شده برای اعضای این تعاونی ها لازم به نظر می رسد.

وی گفت: در این راستا مقرر شد در سطح استان مبانی توافق و مقدورات قانونی و ساختار پیشنهادها جهت تشریح برای اعضای تعاونی های مزبور توسط اداره کل راه وشهرسازی مدون شود و در صورت عدم امکان حصول نتیجه با تمام تعاونی ها در راستای حل مشکلات تعاونی های موافق اقدام شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان بیان داشت: امکان حصول نتیجه برای حل و فصل موضوع با توجه به زیاده خواهی برخی از تعاونی ها مشکل بوده و آثار سو و زیان برای اعضا را به دنبال دارد.

خلجی گفت: از عموم مردم شهر زنجان درخواست می‌ شود که اخبار مرتبط با موضوع مذکور را از کانال های رسمی پیگیر باشند.

وی یاد آورشد: عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره برخی از تعاونی ها در باب پیشنهادهای ارائه شده در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر منجر به عدم حصول نتیجه در جلسه برگزار شده در این راستا و موکول شدن موضوع به جلسات آتی و تبیین شرایط برای اعضاء شد.

درباره نویسنده