ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

ترویج معماری اسلامی-ایرانی به الگوسازی نیاز دارد

شهردار قم گفت: تغییرات وسیع در حوزه تکنولوژی و سبک زندگی ایجاب می‌کند تا حوزه علمیه و مراکز دینی به کمک مدیریت شهری برای الگوسازی در موضوعاتی همچون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شهر بیایند.

از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در دیدار با آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان که در سالن جلسات حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز بهار طبیعت، اظهار کرد: درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ تحقق ۱۰۵ درصدی در ردیف‌های نقدی و غیرنقدی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ترافیکی و محیط زیستی در سال گذشته مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اجرایی شد، افزود: فعالیت‌های شهرداری قم بر اساس برنامه محوری و توزیع منابع به‌صورت عدالت و متوازن بین مناطق شهری است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه اجرای مباحث شهر هوشمند و معماری و شهرسازی در شهرها نیازمند همراهی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی است، ابراز کرد: در این زمینه‌ها مصادیقی وجود ندارد و این تغییرات حوزه فناوری و سبک زندگی سبب تداخل بین سنت و مدرنیته شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به توسعه‌های متوازن و توجه به آرامش مردم و درخواست‌های شهروندان تصریح کرد: اگر این توازن‌ها به‌درستی شکل نگیرد، دچار قضاوت‌های نادرست می‌شویم، همان‌گونه که زمانی که می‌خواهیم شهر هوشمند یا معماری اسلامی را بدون الگو اجرا کنیم و طیفی بدون توجه به نبود زیرساخت‌ها اعلام نارضایتی می‌کنند.

وی گفت: انسجام درونی و بیرونی مناسبی در شهرداری قم وجود دارد، اما دچار مشکل در جهان‌بینی و چشم‌انداز در برخی از موضوعات هستیم.

ایمنا

درباره نویسنده