ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

تدوین لایحه عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهر تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: لایحه عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهر تهران در مراحل نهایی تدوین قرار دارد.

بر اساس اعلام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسات نهایی بررسی لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۳ با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای ارسال به شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

این لایحه طی جلسات متعدد کارشناسی اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه و با در نظر گرفتن نرخ تورم سال آینده و مبتنی بر عدالت شهری، کاهش فاصله شمال و جنوب و منطقی کردن عوارض، تدوین شده و رکن اصلی آن، قانون درآمد‌های پایدار است.

از ویژگی‌های لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران سال ۱۴۰۳ می‌توان به شفافیت در تعیین عوارض و همچنین ساده سازی لایحه برای سهولت محاسبه توسط شهروندان، اشاره کرد.

در نظر گرفتن تخفیف ویژه عوارض ساختمانی برای بافت‌های فرسوده و همچنین اعمال تسهیلات قانونی برای خانواده شهدای مدافع سلامت، خانواده شهدای آتش‌نشان، معلولین، زنان سرپرست خانوار، نخبگان علمی به تأیید بنیاد ملی نخبگان کشور، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا، اسرا و مفقودالاثر‌ها به تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و خانواده جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر به تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بیماران خاص و خانواده ایشان به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده‌هایی با حداقل ۳ فرزند کمتر از ۲۰ سال (دختر یا پسر) و … از دیگر ویژگی‌های لایحه مذکور محسوب می‌شود.

لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۳ اکنون با نظارت مستقیم حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و این هفته به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.

صداوسیما

درباره نویسنده