پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظرۀ شگفت‌انگیز

استودیوی معماری هاچ دیزاین، ساخت خانه‌ای برای تعطیلات در حومه لندن را با پالتی از مصالح طبیعی و ساده به پایان رسانده است. این ساختمان در اصل یک خوکدانی بوده که به طرز دلپذیر و شگفت‌انگیزی بازسازی شده است.

این خانه که میان علفزارهای وحشی کنار جنگل قرار دارد و مساحت آن ۶۵ متر مربع است، در اصل یک آلونک بتنی برای نگه‌داری خوک‌ها بوده است. این ساختمان حالا با مصالحی تغییر شکل داده که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر با مناظر اطراف سازگار می‌شوند.

به گزارش فرادید، این مصالح شامل دیوارهای ضخیم گچی، ستون‌های چوبی و سقفی از چوب کاج اروپایی می‌شود که استودیوی معماری هاچ دیزاین، مدل آن را از معماری محلی منطقه الگوبرداری کرده است.

3

در این پروژه استفاده از مصالح ساده و طبیعی و همچنین وسایل سفارشی داخل، از جمله مبلمان دست‌ساز، سرامیک، ظروف آشپزخانه و حباب‌های چراغ در اولویت قرار گرفته است.

کرگ هاچینسون، بنیانگذار استودیوی هاچ دیزاین گفته است: «به‌جای تکرار ساختمان‌های اطراف، ما این خانه را به شکل تفسیری معاصر از زبان محلی طراحی کردیم. این طراحی به سبک معماری محلی ادای احترام می‌کند و از کلبه‌های روستایی در نواحی اطراف الهام گرفته که سقف‌های سنگین، دودکش‌های برجسته و دیواره‌های کاه‌گلی بین ساختارهای چوبی متمایز دارند.»

33

این خانه که در یک طبقه سازماندهی شده، یک فضای باز واحد است با یک اتاق خواب و اتاق کار در جنوب شرقی که با یک شومینه بتنی مرکزی و دودکش از فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه در شمال غربی جدا شده است.

امتداد لبه جنوبی خانه با دیوارهای گچی محصور شده است، در حالی که ضلع شمالی با درهای کشویی و لعاب‌دار تمام قد پوشیده شده است. این درها که با دیرک‌های چوبی ضخیم قاب شده‌اند، خانه را رو به یک چشم‌انداز باز و بسیار زیبا می‌گشایند.

6

«ما یک فضای بهم پیوسته واحد طراحی کردیم تا از هر موقعیت و نقطه‌ای در ساختمان که باشیم، یک نمای قاب‌شده از تپه‌ها و مناظر خیره‌کننده اطراف را ببینیم.»

در اتاق خواب، یک حمام با نورگیر سقفی و یک وان فرورفته در زمین رو به چشم‌انداز وجود دارد. موقعیت این اتاق، پشت اتاق نشیمن است و بین این دو فضا، شکافی از زیر قفسه کتاب وجود دارد.

 

درباره نویسنده