پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

تأثیر شگفت انگیز مسی بر معماری آمریکایی ها!

اسطوره فوتبال، لیونل مسی در اوایل تابستان امسال پاری سن ژرمن را ترک کرد و به آمریکا آمد تا برای تیم اینترمیامی بازی کند. حضور او در ایالات متحده تاثیراتی فراتر از حد انتظار به همراه داشته و اخیرا الهام‌بخش یک معمار نیز بوده است.

معمار مشهور، خورخه لوئیس ولیز کوینتانا، اخیرا از طراحی مفهومی «عمارت مسی» رونمایی کرده و توجه کاربران آنلاین را برانگیخته است.

این خانه لوکس سه طبقه و خاص هنوز در مرحله طراحی باقی مانده و نیازمند زیرساخت‌های پیچیده و امکانات استثنایی خواهد بود، بنابراین قیمت آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

عمارت مسی از نمای بیرونی به شکل حرف انگلیسی M و دارای بالکن‌های متعدد و چندین استخر است. در بخش داخلی، علاوه بر اتاق‌های ضروری، چندین اتاق بازی، یک سینمای خانگی و یک گاراژ بزرگ تعبیه شده است.

ولیز اظهار داشت برای طراحی این پروژه مستقیما از شخصیت نمادین و حرفه برجسته مسی الهام گرفته و از نرم‌افزارهای مدرن برای پیاده سازی اولیه بهره برده است.

در حیاط عمارت نیز امکانات رفاهی زیادی مانند یک استخر عظیم، زمین فوتبال، محل فرود هلیکوپتر و نگهداری قایق و قسمتی برای استراحت به چشم می‌خورند. پیش از این چند تن از شهرداران ایالت فلوریدا نیز تأثیر مثبت مسی بر روی اقتصاد این منطقه را مورد تحسین قرار داده بودند‌.

کاماپرس

درباره نویسنده