ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت‌ تاریخی شهرها شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت‌ تاریخی شهرها شود، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برای صیانت از میراث تاریخی شهر و رفع معضل گذر تاریخی آقانورالله نجفی عزم جدی داشت.

رسول میرباقری امروز _چهارشنبه ششم دی_ در بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: امشب یکی از جلوه‌های نازیبا در بافت تاریخی شهر اصفهان با همکاری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به یکی زیباترین جلوه‌های شهر تبدیل شد و در حال حاضر این گذر مایه افتخار اصفهان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نگین شهر اصفهان سرمایه‌های تاریخی آن است، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برای صیانت از میراث تاریخی شهر و رفع معضل گذر تاریخی آقا نورالله نجفی عزم جدی داشت.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت تاریخی شهرها شود، تصریح کرد: شرایط زندگی در بافت تاریخی با دیگر نقاط شهر متفاوت است و این شرایط باید برای ساکنان این بافت‌ها تسهیل شود.

میرباقری تاکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی و بهسازی شهر و مدیریت منطقه سه شهرداری اصفهان باید متولیانی شایسته برای نگهداری و صیانت از بافت تاریخی شهر باشند.

وی ادامه داد: حضور حداکثری شهروندان در آئین بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی نشان‌دهنده دغدغه فرهنگی آن‌ها است، از این‌رو این گذر باید حفظ شود و از وقوع صحنه‌های نازیبا در آن جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این دوره مدیریت شهری روز به روز شاهد پیشرفت روند احیای بافت تاریخی شهر باشیم.

ایمنا

درباره نویسنده