پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده بوشهر ابلاغ شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندر بوشهر گفت: بسته‌های تشویقی بومی‌سازی شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری بوشهر تصویب و ابلاغ شد.

سعید برزگرزاده اظهار کرد: یکی از اقدام‌های مهم و محرک‌های موثر در امر نوسازی بافت‌های نا کارآمد و فرسوده، تدوین بسته‌های تشویقی با هدف ایجاد جاذبه و اشتیاق ساکنین و متقاضیان نوسازی در محلات هدف است.

وی بیان کرد: پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بوشهر با در نظر گرفتن مشوق‌های ۱۹ گانه و استفاده حداکثری شهروندان از این مشوق‌ها، اقدام به بومی‌سازی این طرح کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندر بوشهر با اشاره به افزایش درخواست‌های مردمی جهت تسهیل استفاده از مشوق‌ها تصریح کرد: در این زمینه با هدف بررسی مشکلات و موانع موجود پیشنهادهایی درخصوص بومی‌سازی مشوق‌های یادشده جهت طرح و بررسی در کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ارسال شد که بسیاری از موارد درخواستی مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

برزگرزاده ادامه داد: شهروندان و متقاضیان نوسازی می‌توانند جهت بهره‌مندی از مشوق‌های بومی‌سازی شده بافت‌های فرسوده غیر تاریخی (شامل افزایش تراکم، افزایش سطح اشغال، تخصیص کاربری انتفاعی در گذر ۱۶متر به بالا، افزایش تعداد واحد مسکونی به شرط تامین پارکینگ مفید، کاهش حد نصاب مساحت عرصه پلاک جهت بهره‌مندی از مشوق‌ها) به معاونت شهرسازی مرکزی، منطقه یک و دو مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: بازآفرینی شهری و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری محدود به امر نوسازی مسکن و منحصر به اقدام‌های شهرداری نبوده و نیازمند حضور و تلاش کلیه دستگاه‌های متولی ساخت مسکن، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای مرتبط است.

برزگرزاده عنوان کرد: انتظار است در سند راهبردی و دستورالعمل اقدام مشترک شرکت بازآفرینی ایران شاهد همکاری و همدلی بیش از پیش دستگاه‌ها در کنار شهرداری باشیم.

فارس

درباره نویسنده