ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

بازگشت از معماری غربی به معماری سنتی در سبزه میدان زنجان

وزیر کشور خواستار توجه به معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و سازهای شهری شد و گفت: این مهم باید در اولویت برنامه‌های مدیریت‌های شهری سراسر کشور قرار گیرد.

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، احمد وحیدی ظهر روز سه‌شنبه۱۶ اسفند ماه در آیین افتتاح پروژه فاخر سبزه میدان گفت: برگشتن به هویت شهری و تاریخ پرافتخار، بسیار  مهم است.  در پروژه زیبا و فاخر سبزه میدان می توان بازگشت از معماری غربی به معماری سنتی را دید که کار بسیار  ارزشمندی است و باید به آن توجه شود.

وزیر کشور  افزود: این پروژه برای این است تا بتوانیم ساخت و ساز شهری، با هویت ایرانی- اسلامی داشته باشیم بنابراین باید در پروژه های آینده نیز هویت ایرانی اسلامی را حفظ کنیم.

او ادامه داد: مردم ۲۵ سال منتظر این پروژه بودند و دوستان ما به حالت جهادی فقط ۳۰ درصد پروژه را در این یک سال اخیر انجام دادند.

وحیدی بیان کرد: برگشت خسارت‌ها و برگشت حقوق شهری و مطالبات کار بسیار مهمی است، گذرکردن از آنچه که معماری قوی محسوب می‌شود و برگشت به معماری اسلامی در این کار رعایت شده که امیدواریم بتوانیم در ساختن یک شهر بسیار زیبا و موفق و مدیریت اسلامی توفیق داشته باشیم.

وزیر کشور خطاب به شهردار زنجان گفت: باید رعایت اصول ایرانی اسلامی در ظاهر شهر زنجان رعایت و این موضوع سرلوحه کار شهردار قرار بگیرد.

میراث آریا

درباره نویسنده