چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

افتتاح موزه جدید دبی

دبی “موزه آینده” (MOTF) را افتتاح کرد و به عنوان پیشرفته‌ترین و زیباترین جاذبه در این کشور، نامگذاری کرد، این موزه که در کنار برج‌های امارات در جاده شیخ زاید واقع شده است، نشان‌دهنده نگاهی به جهان در ۵۰ سال آینده است و راه‌حل‌های نسل بعدی (از هوش مصنوعی تا واقعیت افزوده و شناسایی تهدید‌های بالقوه) را به نمایش می‌گذارد که می‌توانند بشریت را در این زمینه تقویت و متحول کنند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، مقامات امارات متحده عربی در این افتتاحیه گفتند: “این یک شگفتی معماری و مهندسی است که با اطمینان خاطرات گذشته و احتمالات آینده را در بر می‌گیرد و فناوری پیشرفته را در اشکال هنری سنتی به کار می‌گیرد. ”

توسعه این طرح که از یک قاب فایبرگلاس و فولاد ضد زنگ ساخته شده است توسط شرکت معماری Killa Design انجام شده است و قبلاً توسط National Geographic به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان شناخته شده است.

این موزه، با وسعت ۹۸۴۵۰ متر مربع و شامل هفت طبقه، با ۷۷ متر مربع ارتفاع، تعدادی طبقات دارد که به تجربیات مختلف اختصاص یافته است، سه طبقه اول، شامل نمایشگاه‌هایی همه جانبه است که با تمرکز بر توسعه منابع فضایی، اکوسیستم‌ها و مهندسی زیستی، همراه با سلامت و رفاه طراحی شده اند.

طبقه دیگر، فناوری‌های آینده نزدیک را به نمایش می‌گذارد که هدفشان متحول کردن جهان با پرداختن به چالش‌ها در حوزه‌هایی از جمله سلامت، آب، غذا، حمل‌ونقل و انرژی است.

در طبقه آخر، همه چیز در مورد بچه‌های کوچک است که به کودکان برای کشف و حل چالش‌ها به روش خودشان و تبدیل شدن به “قهرمانان آینده ما” فرصت می‌دهد.

محمد ال گرگاوی، مدیر عامل بنیاد آینده دبی، درباره اولین اعلامیه موزه گفت:”این موزه، به عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوری‌های نوظهور و پایگاه اکتشاف برای استعدادها، مخترعان و متخصصان خلاق از سراسر جهان قرار می‌گیرد تا بهترین‌ها را کشف کنند و چالش‌هایی را ایجاد کند که آینده بشریت را رقم خواهند زد. ”

انتخاب

 
 

درباره نویسنده