ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای ارتقای بهره‌وری مدیریت شهری اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تأکید بر استفاده از نخبگان در دوره جدید مدیریت شهری گفت: در همین راستا برنامه‌ای را حول ۴ محور آماده کرده‌ایم و از جامعه علمی شهر درخواست داریم که در معرفی و روشنگری این طرح به ما کمک کنند.

 وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در نشست هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری تحت عنوان «شهرگاه» اظهار کرد: حوزه معاونت شهرسازی و معماری از جهت سابقه شهر و آینده‌ای که باید برای شهر متصور شد، دارای اهمیت است.

وی با تأکید بر استفاده از نخبگان در دوره جدید مدیریت شهری افزود: در همین راستا برنامه‌ای را حول ۴ محور آماده کرده‌ایم و از جامعه علمی شهر درخواست داریم که در معرفی و روشنگری این طرح به ما کمک کنند.

مهدویان بیان کرد: هنر ما باید این باشد که جامعه علمی را در اجرای این طرح و ارتقای مدیریت شهری با خود همراه کنیم.

دانشگاه هنر در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم است

نیلوفر ملک معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان در ادامه با بیان اینکه این جلسه ماحصل بیش از دو ماه زحمات شهرداری و معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: در دوره مدیریت جدید شهری، شهرداری پیشگام این اتفاق بود.

وی دانشگاه هنر را مانند نگینی بر تارک اصفهان تعبیر کرد و افزود: اصفهان را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و شهر گنبدهای فیروزه‌ای می‌شناسیم که همیشه در تاریخ حرفی برای گفتن داشته و برای آینده نیز باید داشته باشد.

ملک با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر پتانسیل زیادی برای همکاری با شهرداری دارد، گفت: دانشگاه هنر با توجه به مأموریت خود که ورود به نسل چهارم است، وظیفه دارد که ارتباط خود با جامعه را به طور کامل برقرار کند.

معاون پژوهشی دانشگاه هنر ادامه داد: دانشگاه نسل چهارم صرفاً علمی و آموزشی نیست و باید مسئولیت اجتماعی خود برای شهر و کشور خود را انجام دهد؛ در همین راستا دانشگاه هنر با ایجاد اولین واحد تخصصی رشد هنر به دنبال ایفای نقش اجتماعی خود بوده است.

وی با تأکید بر دیده شدن دانشگاه به وسیله ارتباط برقرار کردن با سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی مختلف بیان کرد: دانشجویان دانشگاه هنر توانایی گرفتن پروژه‌های برون سازمانی در جهت کمک به شهرداری، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن، سازمان زیباسازی و سازمان‌های دیگر را برای رفع مشکلات جامعه دارند.

ملک با بیان اینکه ارتباط و تعامل با شهرداری یک تعامل دوسویه است، تصریح کرد: شهرداری به دنبال ارتقای خدمات شهری است و دانشگاه به دنبال پرورش نیروی متخصص برای این امر است؛ در همین راستا دانشگاه هنر، آمادگی کامل برای برقراری این تعامل را به وسیله دانشجویان و پایان‌نامه‌های تخصصی خود دارد.

دانشگاه هنر ظرفیت علمی زیادی برای همکاری با شهرداری دارد

علیرضا خواجه احمد عطاری رئیس دانشگاه هنر‌ اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهر باید به شکلی باشد که به شرافت انسانی احترام گذاشته شود، گفت: شهرداری، یعنی از شهر محافظت کردن و ساخت شهر برای سکونت در راستای احترام به انسان که شهرداری اصفهان نیز در این راه گام برداشته است.

وی با تأکید بر جایگاه علم در مدیریت شهری افزود: اداره شهر به علم نیاز دارد، مثل جامعه شناسی و روان شناسی، دانشگاه محلی برای دانش‌اندوزی است و می‌تواند در این راه به شهرداری کمک کند.

خواجه احمد عطاری با اشاره به ظرفیت‌های علمی دانشگاه هنر عنوان کرد: دانشگاه هنر با ۵ دانشکده در طول نزدیک به ۴۰ سال فعالیت، با ۳ هزار دانشجوی فعال و ۱۱۰ عضو هیأت علمی، در حوزه‌های معماری و شهرسازی، گردشگری، مرمت آثار تاریخی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی دارای ظرفیت علمی است و این پتانسیل را دارد که در سطح شهر در این حوزه‌ها فعالیت کند.

رئیس دانشگاه هنر ادامه داد: دانشکده هنر از سال ۷۹ به موازات دانشگاه هنر اسلامی تبریز به دانشگاه تبدیل شده است ولی دانشگاه هنر اصفهان به صورت پراکنده در سطح شهر قرار دارد و یک مکان واحد و سایت دانشگاهی مشخصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه هنر می‌تواند با همکاری شهرداری و معاونت پژوهشی آن ظرفیت خود را به منصه ظهور بگذارد و در راستای ارتقای مدیریت شهری تأثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است، نشست هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری تحت عنوان «شهرگاه» با حضور مسؤولان مختلف حوزه مدیریت شهری و رئیس و معاونان دانشگاه هنر اصفهان در محل همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

فارس

درباره نویسنده