ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

استاندار مازندران: پُل زیرقوسی سد گلورد با هدف توسعه گردشگری، از نظر معماری منحصر بفرد باشد

 استاندار مازندران بر لزوم تسریع در اجرای عملیات ساخت پل زیرقوسی سد گلورد تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه، طرحی که برای ساخت این پل انتخاب می‌شود باید از نظر معماری و طراحی منحصر بفرد باشد.

سید محمود حسینی‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد گلورد شهرستان بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با ساخت پل زیرقوسی سد گلورد، علاوه بر ایجاد جاده دسترسی امن برای اهالی، این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری در استان تبدیل خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: عملیات پایه گذاری پل قوسی سد گلورد در یکسال گذشته با پیشرفت مطلوبی انجام شده و در ادامه هم با برنامه‌ریزی اصولی برای تکمیل این طرح مهم اقدام خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: باید نعمت خدادادی و منحصر به فرد سدگلورد به طبیعت دوستان معرفی شود و با رفع مشکلات زیرساختی و تشکیل این پل به طور حتم این مهم محقق خواهد شد.

حسینی پور با اشاره به روند تکمیل آبگیری سد گلورد توضیح داد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تحقق این امر مهم نیاز است که شرکت آب منطقه ای با جدیت پیگیر این موضوع است.

 سدگلورد با ظرفیت ۱۰۷ میلیون متر مکعب در حالی پس از پنج سال از افتتاح رسمی همچنان سالانه فقط حدود ۲۰ درصد آبگیری می شود که نقش این سد علاوه بر رفع کمبود آب ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، نقش محوری در رونق گردشگری و حل مشکلات زیست محیطی تالاب بین‌المللی میانکاله دارد.
سد گلورد در شرق مازندران ساخته شده ، منطقه ای که از یک سو همواره اراضی کشاورزی آن با کمبود آب مواجه بوده است و از سوی دیگر جاری شدن سیلاب های متعدد در فصول پربارش جان و مال مردمان را به خطر می انداخت.

ایرنا

درباره نویسنده