چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

احداث ۱۲ بوستان با معماری ایرانی اسلامی در پایتخت

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امسال ۱۲ بوستان بر اساس معماری ایرانی ـ اسلامی در نقاط مختلف شهر تهران احداث خواهد شد.

علی محمد مختاری؛ مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امروز در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۵ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در قالب هشتادوششمین پویش امید و افتخار ۵۰ پروژه در منطقه ۵ به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده، امسال فاز نخست روددره فرحزاد با مساحت ۵۴ هکتار از ۱۴۰ هکتار طرح روددره فرحزاد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بوستان‌ها جهت احداث بوستان‌ها بر مبنای معماری ایرانی ـ اسلامی خاطر نشان کرد: در این ارتباط برخی از بوستان‌ها در مناطق مختلف تهران با طرح معماری ایرانی ـ اسلامی به بهره‌برداری رسیده‌اند و احداث سایر بوستان‌ها نیز در دستور کار سازمان بوستان‌ها قرار گرفته است.

مختاری گفت: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امسال ۱۲ بوستان بر اساس معماری ایرانی ـ اسلامی در نقاط مختلف شهر تهران احداث خواهد شد که البته تعدادی از این بوستان‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی همچنین از احداث بوستان و فضای سبز در مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: در این ارتباط نیز تملک زمین در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است تا بتوانیم با تامین زمین مناسب در مناطقی که سرانه کمتری را به لحاظ فضای سبز دارند بوستان و پارک احداث کنیم.

برنا

درباره نویسنده