ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

اجرای طرح های نهضت ملی مسکن با حفظ جایگاه معماری

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طرح های نهضت ملی مسکن می بایست تطابق با الگو های معماری ایرانی- اسلامی را رعایت کنند و در این زمینه مراقبت های لازم را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در روز سوم اردیبهشت ماه،روز ملی معماری و زادروز معمار بزرگ “شیخ بهایی” ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه شهرسازی و معماری  خود بر رصد طرح های نهضت ملی مسکن از  لحاظ جایگاه معماری ایرانی – اسلامی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در مسکن مهر متاسفانه به این مساله توجه نشد و از همین محل آسیب دید اما در دور جدید و در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن از این مساله کوتاه نخواهیم آمد.

محبت خواه با تبریک دوباره روز معمار به همکاران پرتلاش معاونت شهرسازی و معماری اداره کل گفت: حجم جلسات کمیسیون ماده پنج و کارگروه امورزیربنایی اگرچه بسیار زیاد است اما این مساله سبب نشود تا از پایش طرحهای ملی مسکن غافل شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ما در ساخت و ساز طرح های نهضت ملی مسکن تنها به فکر ساخت خوابگاه برای مردم نیستیم، برای ما کرامت انسانی نسبت به مسائل اقتصادی اولویت دارد و علاوه بر ساخت واحد مسکونی موقعیت جغرافیایی زمین تخصیص داده شده به طرح به جهت نزدیکی به زیرساخت های شهری، طراحی خیابان ها، کوچه ها،فضای سبز و محله محوری را مدنظر قرار می دهیم. همچنین به لحاظ معماری طراحی ها مطالبق با شان و کرامت شهروندان ایرانی و مسلمان خواهد بود.

محبت خواه در پایان تاکید کرد: شهروندان استان تهران واحدهایی را تحویل خواهند گرفت که برای زندگی در آن مشتاق باشند، نگاه دولت سیزدهم به مسکن ملی تنها ساخت واحد مسکونی، سرپناه یا خوابگاه نیست.

درباره نویسنده