ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

اجرای صحیح قانون تولید جهش مسکن در تبریز

 عضو شورای شهر تبریز گفت: این اجلاس با بیانیه ای تاکید بر اجرای صحیح قانون تولید جهش مسکن، شناسایی اراضی دستگاه ها توسط مدیریت شهری، پیگیری تشکیل کمیته های مجامع با نهاد ها و… پایان یافت.

 “فریدون بابائی اقدم” صبح امروز یکشنبه ۱۲ تیر با اشاره به دومین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی به میزبانی استان تهران، گفت: در دوره پنجم مدیریت شورای شهر اولین نشست را تهران و دومین نشست را مشهد برگزار کرده بودند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از شهردار سابق گفت: سومین نشست مجمع سال گذشته در تبریز برگزار شد. بابائی اقدم افزود: به استثنای چند استان از تمامی استان های کشور روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه این نشست اول تا سوم تیر ماه در تهران برگزار شد، گفت: دومین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی با تاکید بر ظرفیت های ملی در حوزه های شهرسازی و معماری مطرح و با رئیس مجلس به نمایندگی از طرف مجمع دغدغه و چالش ها را مطرح کردیم.
وی در ادامه به برخی از موارد مطروحه در جلسه مجمع پرداخت و توضیح داد: مواد ۱۱ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، امکان تهاتر مطالبات شهرداری‌ها از دولت با منافع غیرنقدی، الزامات تملک کاربری های عمومی، مشکلات میراث فرهنگی، مشکلات املاک قولنامه ای، اصلاح قانون محل مطب پزشکان و… از موارد مورد بحث بود.
بابائی اقدم تکمیل کرد: این نشست در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شده بود که در ابتدا بنده از برنامه های مجمع گزارشی دادم. وی افزود: با توجه به اینکه آقای “یعقوب هوشیار” شهردار کلانشهر تبریز نیز در تهران حضور داشتند با حضور در این نشست به بحث حاشیه نشینی اشاره و مواد ۱۱ و ۱۲ قانون را مطرح کردند.
عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: در ادامه با علی دارابی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی جلسه ای برگزار شد و مشکلات میراث فرهنگی، نوسازی و مشکلات بافت های فرسوده مطرح و بررسی شد؛ غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی، جمالی نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مالواجرد معاون وزیر راه و شهرسازی، جعفری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید از دیگر مدیرانی بودند که با مجمع جلسات جداگانه ای داشتند.
بابائی اقدم در پایان خاطرنشان کرد: این اجلاس با بیانیه ای تاکید بر اجرای صحیح قانون تولید جهش مسکن، شناسایی اراضی دستگاه ها توسط مدیریت شهری، پیگیری تشکیل کمیته های مجامع با نهاد ها و… پایان یافت.
 
نصرنیوز

درباره نویسنده