ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

آغاز ثبت‌نام مدرسه پاییزی «معماری‌بان» ویژه کودکان

رئیس دفتر تخصصی فرهنگ و معماری شهرداری اصفهان از آغاز ثبت‌نام دوره آموزش مفاهیم معماری به کودکان «معماری‌بان» در اصفهان خبر داد.

ملیحه قریشیان اظهار کرد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم شاهد افت شدید کیفیت زندگی است و در بین تمام راهکارهای حل این معضل «معماری» به سبب ارتباط مستقیم با زندگی می‌تواند در این مهم راهگشا باشد. ازآنجاکه برای رفع هر مشکل ابتدا باید زیرساخت‌های آن را ترمیم کرد، شورای تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی آقا تصمیم گرفت که با آموزش مفاهیم معماری به کودکان «معماری‌بان» و فرهنگ‌سازی این موضوع، معضلات پیش روی را حذف کند.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، پرورش معمار نیست بلکه افزایش سطح درک کودکان از معماری و شهرسازی و ساختن شهروند آگاه، خلاق و متعهد است. افزایش تعهد و تعلق‌خاطر به شهر، توان تغییر در زندگی و محیط پیرامون. شناخت ارزش‌های میراث فرهنگی، محیط‌زیست، طبیعت و… کمک می‌کند که کودکان آینده یا عامل این تغییرات یا حامی آن باشند.

دبیر شورای تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی آقا تصریح کرد: ازآنجاکه برای تبیین یک مفهوم بنیادین نیاز به زمان و تمرین زیاد است، به همین جهت این دوره در پنج ترم طراحی‌شده که برای کودکان رده سنی پایان هفت سال تا ۹ سال تمام قابل‌اجرا است و خوشبختانه تاکنون دو دوره آن برگزارشده است.

وی بابیان اینکه در طول دوره جلساتی نیز برای والدین برگزار می‌شود که در کنار آگاهی یافتن از اهداف دوره، همسو با روند آموزشی کودکان باشند، اضافه کرد: برنامه‌های جانبی ازجمله تئاتر، کنسرت، بازدید از اماکن سنتی و مدرن، پخش فیلم و نقد آن، کتیبه خوانی و همراهی اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

قریشیان گفت: مربیان دوره نیز از فعالان مطرح حوزه هنر و معماری و آموزش به کودکان هستند و مباحث آموزشی را ابتدا از اتاق و خانه برای کودک شروع می‌کنند و در آینده به اماکن دیگر و سطح شهر گسترش می‌دهند تا کودکان درک درستی از معماری پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سومین دوره مدرسه معماری‌بان از سیزدهم مهرماه شروع می‌شود که این دوره در روزهای پنجشنبه و از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تخصصی فرهنگ و معماری شهرداری اصفهان بابیان اینکه مدرسه پاییزی معماری‌بان شامل‌ترم یک، ترم دو و ترم سه است، اظهار کرد: مکان برگزاری دوره مدرسه پاییزی معماری‌بان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت، واقع در خیابان چهارباغ پایین، خیابان جامی برگزار می‌شود.

ایمنا

درباره نویسنده