س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

لزوم حفظ و حراست از معماری روستایی

«اسدالله عباسی » در همایش شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: دهیاران مدیران روستاها شمرده می شوند.‌

استاندار گیلان با بیان اینکه تعامل بین دهیاران و شوراها با مردم ودیگر مسئولان زمینه توسعه روستا را فراهم می کند گفت: دهیاران بایستی برنامه داشته باشند تا بودجه ای در این راستا برای توسعه روستاها در نظر گرفته شود.
عباسی اذعان کرد: یکی از وظایف دهیاران ایجاد آرامش و نشاط روستایی است.

وی با تاکید براینکه روستا در حال آپارتمان نشینی است افزود: دهیاران در این راستا مقابله داشته وگرنه برخورد جدی و حتی عزل انجام می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ و معماری روستایی حفظ شود خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد حاشیه نشینی روستانشینان در شهر به علت مهاجرت هستیم.
عباسی افزود: اگر پروانه ای در زمان فعالیت بنده مصوب شود و ساخت وساز صورت گیرد و بعد از آن مشخص شود آن ساخت و سازها غیر مجاز است، افرادی که تعرفه کردند بایستی خسارت را پرداخت کنند.‌

وی به آب شرب روستایی اشاره و تصریح کرد: در این راستا یک هزار و۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که در حال اجرای پروژه‌هایی برای رفع این دغدغه در روستاهایی که مشکل آب شرب دارند، هستیم.‌

استاندار گیلان اظهار کرد: توسعه شبکه های برق، گاز و اینترنت از دیگر اقداماتی است که در روستاها در حال پیگیری است.

عباسی به دغدغه پسماند در گیلان اشاره و تصریح کرد: دهیاران و شهرداران نمونه ای که در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا موفق بودند، شناسایی و تجلیل شوند.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا یک فرهنگ است خاطرنشان ساخت: روستاهای که در این طرح موفق باشند امتیازات ویژه ای داشته و طرح هادی در این روستاها هر چه سریع تر اجرایی خواهد شد. 

شبستان

درباره نویسنده