س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

یک تیر و ۲ نشان برای حفظ باغات شیراز

در نشست مدیران شهری و اساتید دانشگاهی با اشاره به تخریب و تغییر کاربری باغات این شهر اعلام شد که احداث تصفیه خانه‌های محلی علاوه بر ساماندهی فاضلاب شهری عاملی بازدارنده برای تغییر کاربری باغات قصردشت خواهد بود.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز شنبه در حاشیه نشست مشترک با اساتید بخش زمین شناسی دانشگاه شیراز و مدیران شهری به خبرنگاران گفت: این نشست با موضوع ایجاد تصفیه خانه های محلی در شهر شیراز برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این نشست ضمن توجه به نقطه نظرات اساتید دانشگاه شیراز و باتوجه به توجیهات مربوط به اقداماتی که الزام است بر احیای باغات قصردشت و جلوگیری از خشک شدن درختان و فضای سبز این باغات در آینده تاکید شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به موقعیت خاص منطقه و مسیر انتقال لوله شبکه فاضلاب شهر مقرر شد که ضمن رعایت نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید دانشگاه بر الزام و اجرای شهرداری بر موضوع احداث تصفیه خانه های لوکال در محدوده باغات قصردشت اقدام شود.

زارعی به جلوگیری از تخریب زیاد باغات و سو استفاده سوداگران در جهت تغییر کاربری این فضاها، تأکید کرد و گفت: احداث تصفیه خانه های محلی علاوه بر حفظ فضای سبز این باغات به جهت جمع آوری بخشی از فاضلاب شهری‌ نیز کمک خواهد کرد و همچنین این اقدام به عنوان عاملی بازدارنده در جهت تغییر کاربری این باغات که به عنوان ریه های تنفسی کلانشهر شیراز هستند، مؤثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: ارزش و اهمیت درختان بر هیچکس پوشیده نیست و اگر درختان باغات قصردشت از فضای شهری حذف شوند علاوه بر اینکه سلامت هوای شیراز به خطر می افتد، زیبایی شهر نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

غلامعلی ترابی اضافه کرد: برای داشتن درختان تنومندی مانند باغات قصردشت باید چندین دهه تلاش کرد و به همین دلیل یکی از دغدغه های شورا و شهرداری نگهداری از فضای سبز بویژه حفظ درختان تنومند و کهنسال شهر شیراز است.

ایرنا

درباره نویسنده