س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

هتل های سنتی یزد؛ معماری خاص و اقامت خاطره انگیز

یزد شهری با بناهای باستانی و قدیمی است که روح آدمی را جلا می دهد. اگر به جاذبه های قدیمی و تاریخی علاقه زیادی دارید سفر به شهر یزد گزینه خوبی برای شماست تا در این بناها گشت و گذار کنید و عکس های زیبایی را با خود به یادگار ببرید. این شهر سوغاتی های شیرین و صنایع دستی زیبایی دارد که هر مسافری را به خود جذب می کند. برای سفر به یزد و گذراندن یک استراحت عالی و گشت و گذاری دلنشین، نیاز به رزرو یکی از هتل های یزد دارید تا سر فرصت هم از جاذبه های گردشگری دیدن کنید، هم سوغاتی و صنایع دستی به یادگار ببرید و هم عکس های خاطره انگیزی را ثبت کنید. اما در شهر یزد هتل های سنتی زیادی وجود دارند که با معماری های چشم نواز خود لذت این سفر را تکمیل می کنند.

ما در این نوشتار قصد داریم هتل های سنتی یزد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هتل سنتی دلخواه خود را انتخاب و رزرو کنید. پس با ما همراه باشید.

لیست هتل های سنتی یزد با معماری زیبا

چه برای کار و انجام فعالیت های غیر گردشگری و چه برای گشت و گذار و بازدید بناهای تاریخی به یزد سفر کنید، در نهایت مکانی را برای استراحت و آرامش خیال لازم دارید. هتل های سنتی یزد، هم مکانی برای استراحت شما فراهم می کنند و هم با معماری زیبای خود شما را به سفر در زمان می برند و با هنر اصیل ایرانی آشنا می کنند. کمتر پیش می آید که به شهری سفر کنید و بتوانید تعداد زیادی هتل سنتی برای اقامت پیدا کنید. هتل های یزد را می توانید به راحتی از رزرواسیون سیتا مشاهده و مقایسه کنید و در نهایت به صورت آنلاین، در سریع ترین زمان رزرو خود را نهایی کنید.

هتل سنتی گیتی، هتل سنتی فهادان، هتل سنتی عندلیبان، هتل سنتی ادیب الممالک، هتل سنتی رز، هتل سنتی فاضلی، هتل سنتی مظفر، هتل سنتی لب خندق، هتل سنتی کوروش، هتل سنتی لاله، هتل سنتی رویای قدیم، هتل سنتی فیروزه، هتل سنتی مهر، هتل سنتی خوان دوحد، هتل سنتی پارس، هتل سنتی والی، اقامتگاه سنتی آرا و هتل سنتی عمارت مالمیر از جمله هتل های سنتی یزد هستند. اما ما در ادامه بهترین آن ها را برای شما شرح می دهیم. همچنین شما می توانید به صفحه بهترین هتل های یزد سر بزنید و هتل های نوین و سنتی که در دسته بهترین ها قرار گرفته اند را مشاهده و رزرو کنید.

هتل سنتی گیتی یزد

هتل سنتی گیتی یکی از هتل های یزد است که از دوران قاجار به جا مانده و در بافت تاریخی یزد قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۹۹ در ۲ طبقه، ۱۱ اتاق و ۲۵ تخت افتتاح شد. قدمت این خانه به ۲۰۰ سال قبل باز می گردد و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است. این هتل پس از بازسازی با یک معماری زیبا، درهای چوبی با شیشه های رنگی، وجود یک حوض در وسط حیاط و اتاق هایی راحت در خدمت گردشگران قرار گرفت. هتل سنتی گیتی دارای کافی شاپ، چایخانه سنتی و پارکینگ است و با جاذبه های از جمله محله فهادان، زندان اسکندر(مدرسه ضیائیه) و خانه لاری ها ۳ دقیقه فاصله دارد. در عرض ۱۰ دقیقه نیز می توانید میدان امیر چخماق را از نزدیک ببینید.

هتل سنتی فهادان یزد

هتل موزه فهادان از دیگر هتل های یزد است و در سال ۱۳۸۱ در ساختمانی تاریخی به نام خانه تهرانی ها که مربوط به دوران قاجار است و قدمت آن به ۲۵۰ سال پیش باز می گردد، بنا شده. این هتل موزه دارای آثار قدیمی و تاریخی است که آن را نسبت به دیگر هتل های سنتی منحصر به فرد کرده است. هتل موزه فهادان دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، چایخانه سنتی، پارکینگ، اینترنت رایگان و… بوده و به آثار تاریخی همچون زندان اسکندر، بقعه دوازده امام، محله فهادان، خانه لاری ها، میدان امیرچخماق و مسجد جامع نزدیک است. از میان ۳۰ اتاق و ۷۵ تخت موجود در این هتل یکی را به راحتی از سیتا (Cita.ir) رزرو کنید و سفری عالی را تجربه کنید.

هتل سنتی عندلیبان یزد

هتل سنتی عندلیبان یزد یکی از هتل های یزد است که قبلا با نام عمارت عندلیبان معروف بود. این عمارت در سال ۱۳۹۸ بازسازی شد و با یک معماری سنتی زیبا در سال ۱۴۰۰ جهت بهره برداری افتتاح شد. این عمارت مربوط به سه دوره ایلخانی، صفوی و پهلوی است  که از خشت و گل و کاه گل ساخته شده است. این هتل دارای امکاناتی همچون رستوران، کافی شاپ، اتاق ماساژ، آرایشگاه، چایخانه سنتی، پارکینگ و… است و به جاذبه هایی مانند محله فهادان، زندان اسکندر، خانه لاری ها، بقعه دوازده امام، مسجد جامع، بازار خان، آب انبار شش بادگیر و… نزدیک است. لازم به ذکر است این هتل ۹ اتاق و ۲۸ تخت دارد و در اتاق ها وسایل مورد نیاز برای راحتی شما در دسترس قرار داده شده است.

هتل سنتی ادیب الممالک یزد

هتل سنتی ادیب الممالک یزد از دیگر هتل های یزد است که به سبک و معماری سنتی ساخته شده است. عمارت این هتل متعلق به دوران قاجار است که در سال ۱۳۸۴ مورد بازسازی قرار گرفت تا در خدمت مسافران قرار گیرد. هتل ادیب الممالک ۱۷ اتاق و ۴۵ تخت دارد که با رزرو یکی از آن ها پارکینگ به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می گیرد. لازم به ذکر است این مجموعه دارای حمام سنتی و سرداب بوده که با مکانیزمی جالب قابلیت استفاده از این حمام را در دسترس قرار داده است. این مجموعه سنتی امکاناتی مانند رستوران با ظرفیت ۱۵۰ نفر، کافی شاپ، خدمات ماساژ، خدمات تور و یک گشت داخل شهر دارد. با اقامت در این هتل به اماکنی همچون آتشکده زرتشتیان یزد، رودخانه قدیم یزد و موزه آیینه و روشنایی دسترسی راحتی خواهید داشت.

هتل سنتی رز یزد

هتل سنتی رز در بافت تاریخی یزد که مربوط به ۱۰۰ سال پیش است در سال ۱۳۸۳ مرمت و بازسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این هتل از خشت و گل ساخته شده و ۲ طبقه دارد. در این ۲ طبقه، ۱۱ اتاق و ۲۸ تخت وجود دارد که به محوطه زیبای هتل با حوضی که در وسط آن قرار گرفته دید دارد. در این مجموعه امکاناتی مانند رستوران با ۸۰ نفر ظرفیت، کافی شاپ، چایخانه سنتی، گشت داخل شهر و پارکینگ رایگان وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها اوقات خوشی را سپری کنید. در میان هتل های یزد با اقامت در این مجموعه زیبا، به جاذبه هایی همچون بادگیرها، آب انبار شش بادگیری، مسجد امیر چخماغ، بازار خان، مجتمع تجاری ستاره یزد، خانه لاری ها و… نزدیک خواهید بود.

شما می توانید سایر هتل های ذکر شده را در رزرواسیون سیتا (Cita.ir) جستجو کنید و اطلاعات کامل این هتل ها را به همراه امکانات، لوکیشن، قوانین و جاذبه های اطراف هتل مشاهده کنید. در ادامه جاهای دیدنی یزد را به شما معرفی می کنیم تا یک برنامه ریزی کامل برای سفر خود داشته باشید.

جاهای دیدنی یزد

علاوه بر اینکه هتل های سنتی یزد بسیار دیدنی هستند و با معماری های خاصشان روح و روان شما را تازه می کنند، اما بازدید از جاذبه های گردشگری یزد نیز امری ضروری در سفر به این شهر است. پس از رزرو یکی از هتل های یزد برای بازدید از جاهای دیدنی این شهر برنامه ریزی کاملی کنید. از جمله این جاذبه ها می توان به زندان اسکندر، میدان امیر چخماق، خانه لاری ها، دخمه زرتستیان، باغ دولت آباد، مسجد جامع، خانه هنر، موزه مارکار، آب انبار امیر چخماق، آب انبار شش بادگیر، بازار خان، آتشکده بهرام، آب انبار رستم گیو، حمام خان، حمام ابوالمعالی، بقعه دوازده امام موزه سکه و مردم شناسی، موزه آب و کویر یزد اشاره کرد.

 

درباره نویسنده