پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

۴۴ میلیارد ریال برای پروژه شمس تبریزی هزینه شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۴۴ میلیارد ریال تاکنون برای تکمیل عملیات اجرایی اسکلت فلزی و بتن ریزی پروژه مقبره شمس تبریزی هزینه شده است.

جلیل جباری افزود: کل قرارداد بسته شده با پیمانکاران تا این مرحله با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۶۶ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر امسال ریاست جمهور به این استان مصوب شد، اظهار کرد: تخصیص این مصوبات کمک مناسبی به تسریع در عملیات عمرانی آن خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات عمرانی این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است، گفت: با تخصیص‌های انجام شده، عملیات بتن ریزی و اسکلت بندی این پروژه به اتمام رسیده و آماده اجرای عملیات معماری و تاسیسات هستیم.

جباری یادآور شد: در هفتم و هشتم مهر ماه امسال همایش شمس در این استان برگزار می‌شود که بخشی از محوطه در جوار پروژه شمس و جنب مناره تاریخی آن می‌تواند برای مراسم بزرگداشت مورد استفاده قرار گیرد.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی استان آذربایجان‌غربی است که مدفن شمس تبریزی شاعر صوفی قرن ششم در آنجا قرار دارد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی بنا بر اشاره‌های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به «شیخ پرّان» و «زر دوز» بود.

کتاب «مقالات شمس» شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می‌گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شده است.

همشهری آنلاین

درباره نویسنده