پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

۳ شهر جدید تهران معرفی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای جدید خوارزمی، فردوس و اعتمادیه در استان تهران مراحل بررسی در شورای برنامه‌ریزی استان و حوزه تقسیمات کشوری را طی می‌کنند؛ مهرگان قزوین، گلمان آذربایجان غربی و تابناک فارس هم منتظر تصویب هیات دولت هستند.

علیرضا جعفری اظهار کرد: در حال حاضر سه شهر جدید مهرگان در استان قزوین، گلمان در آذربایجان غربی و تابناک در استان فارس، مراحل مصوبات هیات دولت را سپری می‌کنند.

وی افزود: همزمان طرح جامع، طرح تفصیلی و آماده‌سازی شهرهای مذکور را پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح شهر جدید نیشتمان در کردستان گفت: امیدواریم با شروع فعالیت در شهرهایی که اخیرا مراحل تاسیس آنها سپری می‌شود بتوانیم ظرفیت‌های سکونتگاهی جدیدی را اضافه کنیم.

جعفری درباره جدیدترین وضعیت مراحل اجرای سه شهر جدید در استان تهران گفت: برای تهران سه شهر جدید خوارزمی، فردوس و اعتمادیه را داریم که طرح خوارزمی و فردوس آماده شده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است. انشاءالله بعد از تصویب برای شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: درخصوص «اعتمادیه» هم با توجه به بررسی‌هایی که باید در حوزه تقسیمات کشوری انجام شود منتظر تعیین تکلیف موضوع در منطقه غرب استان تهران هستیم. بعد از این‌که تکلیف این قضیه روشن شد کارهای مربوط به اعتمادیه را نیز دنبال می‌کنیم.

همشهری آنلاین

درباره نویسنده