ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

۲۳۰۰ درخواست شهری در دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ کردستان بررسی شد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از ورود تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده و درخواست شهری به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ استان در طول سال جاری خبر داد.

 مصطفی رضایی ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان با ارائه گزارشی به اهم اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل در سال جاری پرداخت و گفت: در راستای پاسخگویی شفاف به مراجعین ضمن تهیه پروتکل‌های نحوه بررسی تقاضای شهری، سامانه پاسخگویی تلفنی به بررسی تقاضای وارده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ استان راه‌اندازی شده است.

رضایی ادامه داد: امسال دوهزار و ۳۰۰ پرونده وارده به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج داشته‌ایم که برای رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۰۵ جلسه کمیته کار تشکیل و بررسی آنها در ۵۳ جلسه کمیسیون ماده پنج، منتج به صدور تعداد ۸۱۴ مصوبه شده است.

وی همچنین از اعلان عمومی و اطلاع‌رسانی جمعی کلیه صورت‌جلسات و مصوبه‌های کمیسیون ماده پنج خبر داد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ساماندهی و تأمین اعتبار طرح‌های ناتمام شهری در کامیاران، مریوان، سقز و بانه و آغاز بکار طرح‌های جامع شهرهای سنندج، قروه و دهگلان از دیگر اقدامات مهمی است که امسال در دستور کار بوده و به سرانجام رسیده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان افزود: در همین بازه زمانی طرح جامع شهر بانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.

رضایی در ادامه از الحاق ۱۳۰ هکتار زمین به محدوده شهر سنندج به منظور حل مشکل تعاونی بتاجا و تأمین زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مازاد بر این ۱۳۰ هکتار، الحاق ۲۴۹ هکتار در قروه، ۶۳ هکتار در دهگلان، ۴۰۰ هکتار در کامیاران، ۳۳۶ هکتار در دیواندره و۲۲۶ دیگر در سنندج به تصویب کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است.

وی یادآور شد: شرکت فعال در جلسات بررسی طرح‌های تفکیکی موضوع نهضت ملی مسکن، برگزاری ۱۵ جلسه کارگروه سیما و منظر شهری، شرکت در جلسات توانمند سازی و مناسب سازی معابر شهری برای افراد کم توان، بررسی طرح‌های تفکیکی در سازمان نظام مهندسی و طرح‌های تفکیکی اراضی دولتی، بخشی دیگر از کارهای انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل است.

مهر

درباره نویسنده