ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

۲۲۶ مصوبه در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۲۶ مصوبه طی ۹ نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سال جاری بنا بر برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آمد جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ در فواصل زمانی کوتاه‌تری نسبت به سنوات قبل برگزار شد.

وی بیان کرد: بر این اساس در ۶ ماهه اول امسال، ۱۲ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی در استان اصفهان برگزار شد که برآیند آن ۳۷۷ مصوبه بوده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: امسال پنج جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان برگزار شده که ۲۲۳ مصوبه داشته است، همچنین ۹ نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ۲۲۶ مصوبه برگزار شده است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه و برنامه ریزی منسجم جهت برگزاری جلسات مرتبط و رفع مشکلات و موارد حوزه شهری استان اظهار کرد: از جمله وظایف این معاونت در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان است.

بناییان عنوان کرد: در سال جاری اهم مصوباتی که در جلسات فوق اخذ شد شامل تعیین کاربری تاسیسات زیربنایی جهت احداث خط فرعی ریلی شرکت پالایش نفت اصفهان و اتصال به خط سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی از دیگر مصوبات به بررسی طرح محور فرودگاه (حدفاصل اصفهان به فرودگاه)، بررسی تعیین کاربری تاسیسات جهت احداث خط انتقال آب از منابع جنوبی اصفهان، بررسی الحاق اراضی دولتی به محدوده شهر زرین‌شهر برای طرح جهش تولید مسکن و تعیین کاربری فضای سبز جهت احداث پارک در حریم شهر اصفهان اشاره کرد.

درباره نویسنده