ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

۲۲۵ هکتار زمین جهت الحاق به محدوده شهر جیرفت در دستور کار قرار گرفت 

معاون معماری وشهرسازی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از در دستور کار قرار گرفتن الحاق۲۲۵ هکتار زمین به محدوده شهرجیرفت در راستای طرح جوانی جمعیت و جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی جنوب کرمان رضا آزادی معاون معماری وشهرسازی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید معاون استاندار، مدیر کل راه وشهرسازی ومدیرکل میراث فرهنگی و تیم کارشناسی میراث فرهنگی از اراضی ملی درشهرستان جیرفت، عنوان کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت و جهش تولید مسکن و همچنین کمبود زمین مسکونی در شهر جیرفت، نیاز است زمین‌هایی که می‌توان به محدوده شهرالحاق کرد مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرند و این مهم با دستور کار قرار دادن ۲۲۵ هکتار زمین در حال انجام است.

وی اظهار کرد: کل اراضی که در نظر گرفته شده بود ۳۹۹ هکتار بود که با تفکیک حرائم آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی میزان ۲۲۵ هکتار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت این میزان زمین در جلسه شورای مسکن استان تصویب که برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

آزادی بیان کرد: در گذشته نیز در شهر جیرفت یک قطعه زمین به مساحت ۱۱.۶ هکتار و در شهر درب بهشت  ۱۱.۹ هکتار، و شهر جبالبارز ۱.۳ هکتار الحاقیات مورد نیاز را داشته ایم.

وی در پایان اشاره کرد: همچنین در راستای انجام وظایف قانونی راه وشهرسازی درقانون جهش تولید مسکن با توجه به کمبود زمین در محدوده شهرها زمین‌های فاقد معارض برای الحاق به شهرها پیشنهاد شده است.

شبستان

درباره نویسنده