چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

۱۲ ساختمان بلندمرتبه شهر قزوین در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفتند

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: در کارگروه مشترک شهرداری قزوین، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و آتش‌نشانی ۱۲ ساختمان بلندمرتبه دارای حساسیت بیشتر در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفتند.

شیوا شهرام‌فر قزوین با اشاره به تشکیل کارگروهی در اداره‌کل بازرسی استان قزوین برای ساماندهی ساختمان‌های بلندمرتبه و برج‌های ناایمن اظهار داشت: در این کارگروه از دستگاه‌های متولی دعوت شده و لیست خواستند تا بتوانند با هماهنگی دادستان به موضوع ساماندهی ساختمان‌های ناایمن ورود کنند.

وی اضافه کرد: در کارگروه مشترک شهرداری قزوین، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و آتش‌نشانی تا امروز ۷۰ ساختمان شناسایی شده که ۱۲ ساختمان بلندمرتبه و برج که دارای حساسیت بیشتر از نظر سکونت افراد است، در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفتند. در بین این ۱۲ ساختمان برج‌های مسکونی هم دیده می‌شود که برای ساماندهی و ایمن‌سازی آنها ورود کردیم.

شهرام‌فر با بیان اینکه برج‌های تعاونی‌ مسکن فرهنگیان مشکلات فراوان سازه‌ای و ناایمنی در حوزه آتش‌نشانی دارند، گفت: اگر این ساماندهی اتفاق بیفتد، دیگر ما شاهد چالش‌‌هایی از این دست نخواهیم بود که مردم بروند در یک برج سرمایه‌گذاری کنند، کسب‌وکار و شغلی ایجاد کنند و بعدها تازه بحث‌های ایمنی، موضوعات فنی و سازه‌ای پیش بیاید.

وی تصریح کرد: البته ساماندهی ساختمان‌های ناایمن فقط کار شهرداری نیست و شهرداری به این دلیل به موضوع برج خلیج فارس ورود کرد که هفته قبل از آن دادستان نامه زده بوده و یک ضرب‌الأجل زمانی داده بود که شهرداری اقدام کند. بنابراین باید در مقابل آن دستگاه قضایی پاسخگو می‌بودیم و به همین خاطر دستور تخلیه برج فارس تنظیم و ابلاغ شد و به آنها فرصت داده شد که این کار را انجام دهند.

تسنیم

درباره نویسنده