ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

۱۰۰۰ متر زمین رهاشده در اطراف مشهد بلاتکلیف است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: دهه ۹۰ منطقه الهیه از نظر ساخت‌وساز‌ها کالبدی متفاوت به خود گرفت و از آنچه که در دهه ۷۰ طرح‌ریزی شده بود، فاصله گرفت و اراضی خالی باعث کاهش کیفیت زندگی در این منطقه شد.

محمدهادی مهدی‌نیا در مراسم بهره‌برداری هم زمان از ۳ پروژه شهری با اشاره به اینکه مدیریت شهری به‌دنبال افزایش کیفیت زندگی در منطقه الهیه است، اظهار کرد: اتصال بولوار سجادیه به بزرگراه آزادی گام تأثیرگذاری برای تکمیل توسعه شبکه شهری محدوده الهیه بود و امیدواریم و با اتصال و بازگشایی بولوار مهدیه به بزرگراه آزادی و اتصال بولوار‌های سجادیه و مهدیه به شاندیز، منطقه الهیه از بن‌بست خارج شود.

وی افزود: ابتدای فعالیت شورای پنجم، برخی تنگنا‌های دستیابی به این هدف استحصال شد و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز این پهنه هم برای تبدیل‌شدن به یک منطقه نمونه شهری تحقق خواهد یافت.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بازگشایی بولوار سجادیه و مهدیه به بزرگراه آزادی و اتصال این ۲محور به شاندیز اولویت ترافیکی برای محدوده الهیه است تا از این طریق بتوان محدوده شمالی و شمال‌شرق را از بن‌بست خارج کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر ساخت‌وساز‌ها و توسعه الهیه در قسمت جنوب‌غربی شکل گرفته و به‌دلیل وجود کاربری‌های صنعتی بزرگ‌مقیاس و نیز عدم توازن رشد، شاهد اراضی خالی و کاهش کیفیت زندگی در محدوده منتهی به بزرگراه آزادی هستیم، گفت: بسیار خرسندیم که یکی از این اولویت‌ها امروز محقق شده است و امیدواریم ۳ اتصال دیگر نیز اجرایی شود تا شاهد تکمیل جریان و شبکه شهری در این محدوده باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: تعیین تکلیف ۱۰۰۰ متر زمین رهاشده در اطراف مشهد از دیگر موضوعات مهمی است که حل آن از سطح مدیریت شهری فراتر است.

مهدی‌نیا اظهار کرد: از استاندار محترم درخواست داریم جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوط تشکیل دهند و این معضل سیزده‌ساله خاتمه یابد.

وی افزود: مادام که مسئله اختلاف خط حریم و محدوده شهرستان طرقبه شاندیز حل نشود، ۱۰۰۰ هکتار زمین یادشده و ۵۵۰ هکتار زمین محدوده شهر مشهد که در محل تقاطع طرقبه‌شاندیز و مشهد واقع شده‌اند، بلاتکلیف خواهند ماند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه گفت: اتصال بولوار سجادیه به جاده شاندیز منوط به عبور از یکی از پرمناقشه‌ترین پلاک‌های شهر مشهد یعنی پلاک ۱۷۶ بوده که ۱۲ سال است معارضات زیادی داشته است و مردم درگیر آن هستند.

مهدی‌نیا به پیگیری‌های مجدانه و موفقیت‌آمیز شورای پنجم شهر مشهد برای حل‌وفصل مسائل حقوقی این پلاک و ارسال طرح به کمیسیون ماده ۵ اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مصوبه این کمیسیون، موانع اتصال برطرف شود و تا یک‌سال آینده بتوانیم شاهد تعیین تکلیف ۱۰۰۰ هکتار از اراضی یادشده باشیم و بخشی از فشار تأمین مسکن برای اقشار متوسط کاهش یابد.

منبع:شهرآرانیوز

درباره نویسنده