س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

یک کارشناس حمل و نقل شهری: موفقیت چین در مدیریت زمان با راه اندازی قطارهای مغناطیسی

یک کارشناس و متخصص شهری و معماری با اشاره به اینکه برای مردم، تجار و حکومت کشور پیشرفته ای همانند چین زمان ارزش بسیار بالایی دارد، اعلام کرد: راه اندازی قطارهای مغناطیسی پیروزی و موفقیت بزرگی در زمینه اقتصاد و زمان را برای چین به همراه دارد.

سیدرضا حسینی لاهیجی با اشاره به اینکه این قطارها فاصله بینفرودگاه و پایتخت چین که 40 دقیقه است را 8 دقیقه ای طی می کنند،اظهار کرداگر چه توجیه اقتصادی تنها دلیل پیدایش و استفاده ازاین تکنولوژی نیست اما مهمترین دلیل آن محسوب می شودچرا کهقطارهای سریع السیر با قابلیت جا به جایی تعداد زیادی مسافر درکمترین زمان ممکن، از نظر اقتصادی وسیله حمل و نقل بسیار مناسبیبه حساب می آیند

به گفته این کارشناس شهری؛ علاوه بر این بیشتر قطارهای مغناطیسیسریع السیر از سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند و از نظر مصرفسوخت وسیله ای بهینه به حساب می آیند.

او با بیان اینکه چین رتبه اول اقتصاد جهان را به دست آورده است،تصریح کرداین کشور به دنبال ابزارهایی برای کاهش زمان استچینبا قطارهای مغناطیسی فاصله ها را کاهش می دهد و زمان را مدیریتمی کند و این امر در رفع ترافیک تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس و متخصص شهری و معماری با اشاره به اینکه قطارهایمغناطیسی انرژی بسیار کمی مصرف می کنند، عنوان کرداین نوعقطارها همانند قطارهای دیگر با سوخت فسیلی حرکت نمی کنند، زمانیکه به حرکت درمی آیند روی ریل نیستند.

حسینی لاهیجی ادامه دادوقتی سرعت قطارهای مغناطیسی بالا میرود مغناطیس آن عمل می کند و چرخ قطار و ریلی که زیر است به صورتدو قطب هم نام در می آید و قطار از روی ریل بلند می شود و این دو قطباز هم فاصله میگیرد.

او با بیان اینکه به دلیل همین موضوع اصطحکاک وجود ندارد کهخرابی ایجاد کند، اظهار کرداز دیگر مزایای این قطار سرعت بالای آناست که نسبت به همه دستگاه های ریلی بالاترین سرعت را دارد.

این کارشناس و متخصص شهری و معماری با اشاره به هزینه هایبسیار بالای قطارهای مغناطیسی که باعث می شود همه کشورها نتوانندآن را وارد کنند، خاطرنشان کردبه طور قطع همه کشورها تمایل به خریدقطارهای مغناطیسی دارند اما شاید به دلیل قیمت بسیار بالای آننتوانند و البته تا زمانی که قطارهایی با سوخت فسیلی و برقی وجود دارد،قطارهای مغناطیسی کمتر خریداری می شوند.

حسینی لاهیجی با اشاره به یکی دیگر از مزایای قطارهایمغناطیسی، عنوان کرداگر هزینه نگهداری و تعمیر بسیار کم اینقطارهاست را در کنار موضوعاتی همچون سرعت مناسب و مصرف بهینهسوخت قرار دهیم متوجه می شویم که قطار مغناطیسی به واقع گزینهجایگزین خوبی برای قطارهای کنونی است.

گیتی آنلاین

 

درباره نویسنده