پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

گران ترین محله های تهران کجاست در سال ۱۴۰۴؟

تهران، پایتخت ایران و مقصد بسیاری از افراست که به دنبال مهاجرت هستند. این شهر دارای بیشترین امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی در سراسر کشور است، بنابراین مناطق مختلف ایران به دنبال دریافت این امکانات به تهران مهاجرت می‌کنند.

همچنین، برخی از افراد برای انتخاب محل زندگی، به دنبال گران ترین محله های تهران، لوکس ترین و باکلاس ترین تهران هستند. در اینجا، محله‌های مشهور تهران از این نوع را بررسی می‌کنیم.

معرفی ۹ تا از گران ترین محله های تهران کجاست

تهران همانند سایر شهرهای جهان، یک شهر طبقاتی است که مرزهای آن با خانه‌های لوکس و گرانبها از سایر محله‌ها متمایز می‌شود. بیشتر این خانه‌های لوکس و لاکچری در مناطق مختلف منطقه ۱ تهران قرار دارند. در ادامه این مقاله گران ترین محله های تهران ، با این مناطق بیشتر آشنا خواهید شد.

قیطریه

خرید آپارتمان در قیطریه ، در این محدوده، می‌توان به آدرس‌هایی چون بلوار اندرزگو، خیابان شریعتی، قیطریه، بلوار صبا، کاوه، بزرگراه صدر، چیذر، فرمانیه، قلندری شمالی، سلیمانی غربی، خراسانی، موسیوند، خلیلی، کریمی و سهیلی اشاره نمود. در منطقه قیطریه، تفاوتی نمی‌کند که شما در کدام خیابان خانه یا آپارتمان خریداری کنید، زیرا توزیع امکانات در تمامی این خیابان‌ها یکسان بوده و دسترسی به سطح بالایی از امکانات و شرایط زندگی مطلوب در دسترس خواهد بود.

ولنجک

خرید آپارتمان در ونجک، یکی از محله های منطقه ۱ که هم محبوبیت داره و هم مشهوره ولنجک یا همون بام تهرانه! ولنجک در کنار قله توچال واقع شده. قله‌ی توچالی که خودش به تنهایی دنیایی داره و با وجود داشتن امکانات تفریحی و رستوران و … به قطب گردشگری تهران تبدیل شده.

علاوه بر این محله ولنجک، محل زندگی افراد خارجی بسیار زیادیه که در شرکت های ایرانی مشغول به فعالیت هستند. وجود دانشگاه، مراکز اداری، سفارت خونه، بیمارستان و … اهمیت این محله رو دو چندان کرده.

به عنوان نکته پایانی در توضیح این محله باید به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر خونه های این منطقه ویلایی و با متراژ بالاست. اما این اواخر برج و پنت هاوس های لوکسم به جمع خونه های این محله اضافه شده.

تجریش

محله تجریش، یکی از پرطرفدارترین و گران ترین محله های تهران میباشد. مناطق منطقه ۱ تهران، مورد علاقه بسیاری از مردم است. امامزاده صالح، بازار قدیمی، کوه دربند، کاخ سعدآباد و مراکز تجاری و تفریحی، این محله را به یکی از مقاصد گردشگری مهم پایتخت ایران تبدیل کرده است.

تاریخچه این خیابان نشان می‌دهد که در گذشته به نام “طجرشت” شناخته می‌شده است و به دلیل آب و هوای مناسب، وجود امامزاده صالح، بازار قدیمی، کوه دربند و درکه، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای خرید میوه و سبزیجات، می‌توانید به بازار میوه و تره‌بار تجریش مراجعه کنید و هر آنچه که دلتان می‌خواهد را پیدا کنید. گذر از کنار مغازه‌های قدیمی با معماری گذشته، می‌تواند شما را به تونل زمان ببرد و احساس خوبی از گذشته را برای شما تداعی کند.

الهیه

الهیه تهران، جزو یکی از محله های شیک و گرون قیمت تهران محسوب میشه. این محله از شمال با تجریش، از جنوب به چهار راه پارک وی، از غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به پل رومی محدود می شود.

جالبه که بدونید الهیه تنها محدوده‌ی تهران بوده که اجازه ساخت آپارتمان بیشتر از ۲ طبقه در آن وجود نداشته. اما حالا این محله پر از برج های لوکس و بسیار زیباست.

یکی از معروف ترین خیابون های این محله فرشته است که برج های لوکس و گران ترین خانه های تهران در آن قرار دارد. با معماری خاص در اون دیده میشه. چند تا از کشور های اروپایی و آسیایی مثل: دانمارک، بلژیک، مصر و مالزی در این منطقه سفارت خونه دارن.

نیاوران

محله نیاوران، یکی از مناطق برجسته و مرفه‌نشین تهران است که با سبک معماری جدیدی که در آن دیده می‌شود، معروف شده است. اکثر پنت هاوس‌های تهران و شناخته‌شده‌ترین برج‌های آن، در این محله قرار دارند.

نیاوران از سمت شمال با ارتفاعات کلکچال و اردوگاه باهنر، از سمت جنوب با محله فرمانیه، از سمت غرب با تجریش و از سمت شرق با دارآباد همسایه است. به همین دلیل برای کسانی که قصد خرید اپارتمان در نیاوران را دارند یکی از نظر دسترسی خیالشان راحت باشد. بر اساس روایت‌هایی که گفته شده، برخی از ساکنین قدیمی این محله باور دارند که در نیاوران بسیاری از برکه‌ها و نی‌زارها وجود داشته و به همین دلیل به آن “نی آوران” گفته می‌شده است.

اما نام این محله از درختان انار هم می‌تواند مشتق شده باشد، زیرا برخی افراد نام آن را به “نارون” مرتبط می‌کنند به دلیل تعداد بالای درختان انار در آن منطقه. این نام از گذشته تاکنون تغییر کرده و به نیاوران شناخته شده است.

محمودیه

محمودیه، یکی از مناطق مرفه نشین منطقه ۱ تهران است که در آن بیشتر خانه‌های ویلایی و قدیمی تر به چشم می‌خورند تا آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس.

با این حال، باید به این نکته هم اشاره کرد که در حال حاضر، ساخت و ساز در این منطقه به شدت رواج پیدا کرده و برج‌های پر زرق و برق زیادی در آن ساخته شده است. می‌توان نتایج این ساخت و ساز را در مجتمع تجاری پالادیوم، مرکز خرید میلان و مرکز تجاری محمودیه مشاهده کرد.

زعفرانیه

 

محله زعفرانیه به عنوان یکی از گران ترین محله های تهران شناخته می‌شود و این امر توجیه‌پذیر است، زیرا در این محله، خانه‌های ویلایی و برج‌های لوکسی قرار دارند که مناسب هر سلیقه ای برای خرید اپارتمان در زعفرانیه، است.

علاوه بر گرانی، محله زعفرانیه به دلیل قرارگیری در کوهستانی‌های البرز، به عنوان یکی از محله‌های زیبای تهران شناخته می‌شود. در گذشته، بیشتر زمین‌های این منطقه به کشاورزی اختصاص داشتند و گندم زیادی در آن کشت می‌شد.

فرمانیه

فرمانیه، یکی از محله‌های پرشیب تهران است که در منطقه ۱ واقع شده و دارای سطح قیمت بسیار بالایی است. زمین‌های فرمانیه در گذشته متعلق به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما، نخست وزیر ایران در دوره سلطنت قاجار بوده است.

در این محله، برج‌های مشهوری همچون زنبق، نگین، کوه‌نور، دوقلو و برج آسمان قرار دارند. علاوه بر این، چندین سفارت‌خانه نیز در این منطقه قرار دارند، از جمله سفارت‌های ایتالیا، نروژ، سوئد، هلند، جمهوری چک و ترکمنستان.

کامرانیه

کامرانیه، تنها محله‌ی قدیمی تهران است که از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است. این محله با ویژگی‌های لوکس و لاکچری خود، از سمت شمال با منظریه و نیاوران، از سمت جنوب با بزرگراه صدر و اختیاریه، از سمت شرق با فرمانیه و از سمت غرب با چیذر و دزاشیب همسایه است.

ایرنا

درباره نویسنده