ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

کسب رتبه دوم مسابقه معماری طراحی توسط تیم واحد علوم و تحقیقات

تیم دانشکده عمران، معماری و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب رتبه دوم مسابقه معماری طراحی سردر کارخانه پارس فولاد سبزوار شد.

از واحد علوم و تحقیقات، کانون معماران دانشگاه تهران، مسابقه‌ای تحت عنوان طراحی «سردر کارخانه فولاد سبزوار» را با رویکرد ساماندهی فضایی و محیطی ورودی اصلی ضلع شرقی سایت کارخانه، از آبان لغایت دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار کرد. آثار نهایی مسابقه در محل سالن نمایشگاه نگارخانه هنرهای زیبای دانشگاه تهران توسط هیئت داوران بررسی و بر اساس امتیاز دهی به طرح ها و پاسخگویی به ملاک‌های داوری، قضاوت شدند.

در این رقابت از میان ۱۹۹ پروژه‌ای که از سراسر کشور به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد، تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد معماری واحد علوم و تحقیقات به مدیریت مه تیام شهبازی، عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، موفق شدند مقام دوم این رقابت را کسب کنند.

تیم دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در این رقابت متشکل از مرجان قنبری، سحر سلطانی، سما شکوهی، هدیه سادات حسینیان، مهیار اسانلوخار بودند که برنده جایزه نقدی به همراه با لوح تقدیر این رقابت شدند.

لازم به ذکر است؛ مطابق بیانیه پایانی هیات داوران، طرح پیشنهادی تیم دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات، با نظر حداکثر داوران و با توجه به شاخص‌های زیر حائز رتبه دوم شد:

۱. هم پیوندی و یکپارچگی عناصر متشکله در طرح پیشنهادی
۲. ایجاد یک مفصل نشاط انگیز و زنده و پویا با محوریت پیاده و فضای سبز
۳. ایجاد یک لند مارک بصری برای کارخانه که در برگیرنده کارکردهای ورودی باشد
۴. توجه به شبکه آمد و شد (سواره و پیاده) و میزان دسترسی و تسهیل در تردد سواره و پیاده به مجموعه
۵. هم نشینی و همزیستی با طبیعت و احترام به محیط زیست و همساز با بوم منطقه

خبرگزاری آنا

درباره نویسنده