پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

«کتارا» مسجدی با نقوش فیروزه ای در قطر

مسجد «کتارا» در دهکده فرهنگی کتارا در قطر واقع شده است و معماری آن با معماری دیگر مساجد این کشور متفاوت است و نمای بیرونی آن به رنگ آبی فیروزه ای است.

مسجد کتارا در قلب دهکده فرهنگی «کتارا» واقع شده است و این دهکده یکی از زیباترین معماری های خاورمیانه را دارا است.

طراحی مسجد کتارا با دیگر مساجد  قطر کاملا متفاوت است، این بنا با کاشی هایی که بیشتر آن به رنگ آبی هستند، پوشیده شده است و در آن، رنگ های زرد و قرمز نیز به کار رفته است.

مسجد کتارا، یکی از زیباترین مساجد قطر است که «زینب فاضل اوغلو» طراح مشهور ترک آن را طراحی کرده است.

طراحی این مسجد زیبا با یک تیم متخصص ترک انجام گرفته است. بخش بیرونی این مسجد با نقوش فیروزه ‌ای و کاشی های ارغوانی تزیین شده است.

طراحی داخلی این مسجد نیز زیبا است و این مسجد دارای مناره، گنبد و محراب است و یکی از مشهورترین مساجد موجود در شهرهای مختلف و پایتخت های جهان اسلام است.

 

 

در بخش های داخلی مسجد کتارا از کارهای دستی و از جمله معرق کاری نیز استفاده شده است.

مسجد کتارا نقش مهمی در انتشار فرهنگ و ارزش های اسلامی دارد و به مثابه یک دانشگاه فرهنگی و موسسه اسلامی نیز افراد گوناگون را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند.

دکتر «خالد ابراهیم السلیطی» مدیرکل دهکده فرهنگی کتارا، گفت: این مسجد تنها مکانی عبادی نیست، بلکه یک مرکز فرهنگی و آموزشی نیز محسوب می شود و مراسم سخنرانی به صورت هفتگی در آن برگزار می شود.

 

در ماه مبارک رمضان این مسجد مملو از جمعیت نمازگزاران می شود. از ویژگی های این مسجد، برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم تحت نظارت معلمان برجسته این عرصه در ماه رمضان است که در طول این سال ها، موفقیت چشمگیری داشته اند و کودکان بسیاری را نیز به خود جذب کرده اند.

این مسجد به دلیل آنکه در دهکده فرهنگی واقع شده است، گردشگران بسیاری را چه در داخل و چه در خارج نیز به خود جذب می کند.

منبع:ایمنا

درباره نویسنده