پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

کتاب «مروری بر یک قرن معماری ایران» منتشر شد

کتاب «مروری بر یک قرن معماری ایران» توسط عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد منتشر شد.

محمد بهزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ن در هشتگرد بیان کرد: کتاب مروری بر یک قرن معماری ایران، مروری بر معماری کشورمان از سال ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ است. در این کتاب افکار، عقاید و شیوه‌های رایج در معماری ایران و معماران تأثیرگذار و بناهای فاخر اجرا شده در این سال‌ها در چهار فصل؛ فصل نخست از سال ۱۳۰۰ الی ۱۳۲۰، فصل دوم از سال ۱۳۲۰ الی ۱۳۴۰، فصل سوم از سال ۱۳۴۰ الی ۱۳۵۷ و فصل چهارم ۱۳۵۷ الی ۱۴۰۰ گردآوری و تألیف شده است.

عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اظهار کرد: کتابی در یک جلد به صورت مختصر، کوتاه، قابل حمل و به اصلاح انگلیسی Hand Book معماری ایران در قرنی که گذشت، هدف از چاپ این کتاب بوده است.

بهزادپور اضافه کرد: آشنایی دانشجویان معماری با سیر معماری ایران در قرن چهاردهم به صورت دسته‌بندی شده و در یک جلد کتاب، استفاده از نثری روان و ساده و پرهیز از واژه‌های تخصصی برای استفاده سایر علاقه‌مندان و افراد عادی به تاریخ معماری ایران از دیگر اهداف تألیف این کتاب است.

وی ادامه داد: قطعاً معماری ایران، معماران و بناهای بیشتری که در این کتاب آورده شده است، دارد؛ اما به دلیل اهداف این کتاب مجال طرح نبوده و سعی بر این شده که خلاصه‌ای از آنچه بر معماری ایران گذشته، گردآوری شود، امید است در آینده بتوان با تهیه کتاب‌ها و مجموعه‌ای به مراتب کامل‌تر از عهده این وظیفه به نحو احسن برآمد.

خبرگزاری آنا

درباره نویسنده