ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

کالبد شهر روح هنر می‌خواهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه سبک معماری اصفهان از دیرباز همواره آمیخته به هنر بوده است، گفت: کالبد شهر روح هنر می‌خواهد.

وحید مهدویان با حضور در منزل استاد منصور زهتابچی، معمار و هنرمند معاصر اصفهانی، ضمن اهمیت توجه به هنر و هنرمندان، اظهار کرد: کالبد شهر اصفهان به روح هنر هنرمندان بزرگی همچون استاد منصور زهتابچی نیاز دارد و در همین راستا تمام تلاش خواهیم کرد از هنر فاخر وی در فضاهای شهری و معماری اصفهان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه سبک معماری اصفهان از دیرباز همواره آمیخته به هنر بوده است، گفت: طراحان، معماران و سازندگان ساختمان در اصفهان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که اصفهان مهد هنر است و مردم اصفهان هنر را خوب می‌شناسند، پس باید آثاری خلق کنند تا نظر اصفهانی‌ها را به خود جلب کنند و بدون شک این کار سختی است، چرا که ما در اصفهان بناهای تاریخی بسیاری داریم که هر کدام در نوع خود شگفت انگیز است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ضمن دعوت از هنرمندان برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های معماری خود به این معاونت، گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در نظر دارد از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندانه اساتید معماری و هنرهای معاصر اصفهان همچون استاد منصور زهتابچی بیش از پیش در سطح شهر اصفهان استفاده کند تا روح هنر همچنان در شهر هنر جاری باشد و شهروندان از زندگی در اصفهان با آرامش بیشتری لذت ببرند.

استاد منصور زهتابچی نیز در این دیدار سبک معماری اصفهان را هنری بی‌بدیل خواند و گفت: من بیش از نیم قرن به دنبال آموختن هنر بوده‌ام و در این مسیر، بی حد و اندازه از معماری بناهای تاریخی اصفهان الهام گرفته‌ام و آثار زیادی را طراحی کرده و ساخته‌ام و آرزویم این است که آثارم در یک خانه تاریخی برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شود.

وی با تاکید بر به اینکه «اصفهان همه چیز من است»، تصریح کرد: اصفهان یک موزه معماری است با آثاری از دهه‌ها و سده‌های گذشته که باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم، زیرا دیگر کمتر کسی می‌تواند آثاری چون میدان نقش جهان، مسجد جامع و چهلستون خلق کند و البته در معماری مدرن اصفهان نیز باید از معماری آمیخته با هنر استفاده شود تا شهری هنری و زیبا داشته باشیم.

 در این دیدار معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اهدای گل و صنایع دستی از استاد منصور زهتابچی، معمار و هنرمند معاصر اصفهان تجلیل و قدردانی کرد.

ایمنا

درباره نویسنده