ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

کاشان، مهد معماری و پایگاه تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است

 دکتر «خسرو ناظری» دبیر کل اکو  در بدو ورود به خانه تاریخی بروجردی کاشان مورد استقبال «احمد دانائی نیا» رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان قرار گرفت.

دکتر خسرو ناظری که برای بازدید از جاذبه های معماری و گردشگری  کاشان به این شهر سفر کرده است، در دیدار با  رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، این شهر را مهد شگفتی ها و معماری اصیل ایرانی دانست.

دبیر کل اکو در این دیدار، کاشان و دوشنبه را دارای وجوه مشترک فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: میراث فرهنگی زبان گویای همه ملت ها است و کشورهایی که میراث فرهنگی مشترکی دارند، میراث بانان همدیگر هستند.

ناظری تاکید کرد: رایزنی هایی با سفیر تاجیکستان در ایران خواهم داشت تا برنامه ای تحت عنوان هفته فرهنگی کاشان در شهر دوشنبه برنامه ریزی و برگزار شود.

دبیر کل اکو  با ابراز خرسندی از این دیدار بر لزوم تشکیل خانه فرهنگ تاجیکستان در کاشان و دوشنبه تأکید و اعلام آمادگی کرد تا در یکی از خانه های تاریخی در هر دو کشور، خانه فرهنگ کاشان و دوشنبه تشکیل شود تا هر دو کشور با فرهنگ، تاریخ و حوزه تمدنی مشترکی که دارند، بیشتر و عمیق تر آشنا شوند.

درباره نویسنده