د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی گرایش جدیدی نیست و در واقع روشی رایج و مشهور برای تزئین محیط خانه است که هیچ وقت از داشتن و دیدن آن خسته نخواهید شد. راه‌های زیادی برای استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها تزئین دیوارها است. با استفاده از خلاقیت و قوه‌ی تصور انتزاعی خود می‌توانید یک طراحی سنگی طبیعی در دیوارهای خانه داشته باشید که به نقطه مرکزی خانه شما تبدیل خواهد شد.

انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد. سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ چینی-کریستال، سنگ گرانیت و سنگ مرمر و لایمستون برخی از انواع سنگهای مشهور و محبوب مورد استفاده در دکوراسیون و نیز بخش های مختلف ساختمان می باشند. برای پوشش دیوار ها توصیه می شود بجای تایل از اسلب سنگ های طبیعی برای طراحی و پوشش دیوارهای استفاده نمود. چینش جناغی سنگها (بوکمچ یا فورمچ اسلب) می تواند طرح هایی بی نظیر و خیال انگیز ایجاد نماید که نظر هر بیننده ای را بخود جاب خواهد نمود.

نورپردازی مناسب باعث زیباتر جلوه کردن بافت و ظاهر فوق العاده‌ی سنگ‌های طبیعی خواهد شد. سنگ‌های طبیعی را در ترکیب با اقلام دارای طبیعت گرم مانند خز، ترمه، قالیچه‌ و بالش‌های پشمی به کار ببرید زیرا سطوح سنگی حس سردی به دکوراسیون داخلی اتاق‌ می‌بخشد. رگه‌هایی از رنگ روشن را در میان سایه‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار دهید تا فضای شاد و نشاط آوری داشته باشید. استفاده از رگه‌های روشن در بافت رنگی مخالف می‌تواند الگوی طبیعی سنگ را بیشتر در معرض دید قرار دهد. اگر سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در اندازه و شکل متفاوت باشند، شکل ظاهری دکوراسیون داخلی شما بسیار بهتر و زیباتر خواهد بود

اگر فضای اتاق شما به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست، بهتر است تنها قسمتی از دیوار آن را با سنگ طبیعی تزئین کنید تا فضای داخل اتاق از آن چه که هست کوچک‌تر به نظر نرسد. باور کنید که حتی تزئین قسمت کوچکی از دیوار اتاق با سنگ‌های طبیعی زیبایی فوق العاده و غیر قابل باوری را به دکوراسیون داخلی خواهد داد. حتی می‌توانید خلاقیت به خرج داده و سقف اتاق‌تان را نیز با سنگ‌های طبیعی بپوشانید. این کار فضای پر نقش و نگار و گرمی را به اتاق خواهد بخشید. استفاده از رنگ در کنار سنگ در دکوراسیون داخلی می‌تواند از خشونت و زمختی بافت طبیعی سنگ‌ها کاسته و تصویر ظاهری آن را نرم‌تر نشان دهد.
از دیوارهای سنگی در هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان استفاده کرد، اما انتخاب مناسب‌ترین نوع سنگ طبیعی بسیار مهم است. برای مثال سنگ‌های آجری هم اندازه و هم شکل در اتاق‌هایی با سقف کوتاه و دکوراسیون داخلی امروزی متناسب‌تر هستند و سنگ‌های صخره‌ای بزرگ و با اشکال متفاوت در اتاق‌هایی با دکوراسیون داخلی روستایی، محلی و سنتی نمای بسیار بهتری خواهند داشت.
اگر می‌خواهید تمام دیوارهای اتاق‌ها را با سنگ طبیعی تزئین کنید، بهتر است از انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی استفاده کنید. این کار ظاهر دینامیک و دراماتیکی به دکوراسیون داخلی اتاق شما خواهد داد. سنگ و گیاه هر دو ساخته دست طبیعت هستند بنابراین ترکیب آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت.

فضای ورودی اولین فضایی است که می توانید با دکوراسیون سنگ طراحی داشته باشید.
ورودی یک منزل، یکی از مهم ترین قسمت های آن را تشکیل داده است و اولین فضایی است که مهمانان شما در بدو ورود به خانه تان با آن مواجه می شوند.
از این رو، طراحی دکور آن از اهمیت ویژه ای برخودار است.
سنگ های دکوراتیو می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای تعریف این فضا باشند.

در اتاق نشیمن بهتر است فقط یک سطح را به این شکل دکور کنید تا سادگی فضا حفظ شده و سطح انتخاب شده در کنار سایر سطوح بیشتر جلوه پیدا کند.
انتخاب رنگ و نوع متریالی که می خواهید در ترکیب با سنگ به کار ببرید نیز نکته بسیار مهمی است.
برای مثال هر چه کنتراست بافت و رنگ متریال منتخب با سنگ های دکوراتیو به کار رفته بیشتر باشد، مسلما جذابیت بیشتری ایجاد خواهد شد.
اگر متریالی که قرار است در ترکیب با سنگ قرار بگیرد از پیش اجرا شده است، شما ملزم خواهید بود بافت و رنگ سنگ را در تناسب با آن انتخاب کنید.

طراحی آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است
دیواره های آشپزخانه را می توان یکی از فضاهایی در نظر گرفت که مستعد طراحی به وسیله سنگ های دکوراتیو هستند.
سنگ ها می توانند در فضای مابین کابینت ها و سقف اجرا شده است و با یک نورپردازی مناسب جلوه بی نظیری به آشپزخانه شما بدهند.

راه پله ها را می توان با اختصاص دادن یکی از سطوح درگیر به دکور سنگی، جذاب تر کرد و شکل خسته کننده و ساده آن ها را کاملا تغییر داد.
در دکوراسیون فضای راه پله بهتر است تنها از یک نوع سنگ و آن هم به طور پیوسته استفاده کنید و دکور را تا انتهای پلکان ادامه دهید.از سنگ های دکوراتیو در بخش های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد.

درباره نویسنده